HR Administratör till globalt teknikföretag

Arbetsbeskrivning

SJR söker för vår kunds räkning en HR administratör till ett brett och utvecklande konsultuppdrag på minst ett år. Företaget är ett globalt teknikföretag och är lokaliserat i Kista.


Som HR administratör kommer du att få möjlighet att utvecklas i en spännande global miljö med Norden som arbetsfält och med varierande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifterinnefattar att vara koordinator och stötta HR - teamet med administrativa uppgifter. Du kommer att arbete brett och varierat med olika HR områden och bland fokusera på:

Viss löneadministration, försäkring och pension för Norden


Administration i HR systemet Master Data


Rapporter och statistik


Helpdesk support


Rekrytering, urval, boka intervjuer, referenstagning m.m.


Employer Branding, adm för examensprogram


Övrig HR och generell administration



Erfarenhet och utbildning
Du har en akademisk examen gärna med inriktning mot HR och drygt 2 års erfarenhet av liknadearbetsuppgifter. Du har även erfarenhet av att arbeta med försäkringar och pension samt goda systemkunskaper från ett eller flera HR system. Du kanMS Office och har framförallt mycket goda kunskaper i Excel. Engelska och svenska hanterar du väl i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du affärs- och servicefokuserad och har ett flexibelt förhållningssätt. Du är driven, strukturerad och analytisk och tycker om att arbeta med att utveckla och förbättra processer m.m. Du har en mycket god förmåga att sätta dig in i organisationens kultur, är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med dina kolleger.

Ansvarig rekryteringskonsult är Joakim Hedqvist, 076-6471626.


Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 juli 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024

HR-konsult, vikariat

HR-konsult, vikariat

15 november 2024