OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RaySearch develops innovative software solutions to improve cancer care. Over 2,600 clinics in more than 65 countries use RaySearch software to improve treatments and quality of life for patients. RaySearch was founded in 2000 and is listed on Nasdaq Stockholm. Headquarter is in central Stockholm and the company has subsidiaries in the US, Europe and Asia. Today we are more than 400 employees with a common vision in improving cancer care with innovative software. Our great staff is crucial for our success and we offer a fantastic working environment in modern offices, flexibility and good opportunities for development. We believe in equal opportunities, value diversity and work actively to prevent discrimination.
Vill du bli en del av HR-avdelningen på ett svenskt, globalt tillväxtbolag? Vi på RaySearch brinner för att utveckla innovativ mjukvara för att förbättra cancerbehandling världen över. Är du en administrativ talang med löneintresse som vill använda din kompetens för att göra skillnad?
Att bli en del av vårt HR-team
Som HR-administratör blir du en viktig del av vårt HR-team som idag består av åtta kollegor – varav HR-chef blir din närmsta chef - placerade på RaySearchs huvudkontor i Stockholm. Vår ambition är att bibehålla och utveckla en modern och professionell HR-funktion som kan erbjuda högkvalitativt stöd till chefer och anställda, både i Sverige och i våra internationella dotterbolag i Europa, USA och Asien. För oss är work-life balance en självklarhet för att långsiktigt kunna göra ett bra jobb och vi är mycket måna om att jobba som ett ”team”, dela information, hjälpa varandra och täcka upp där det behövs.
”Som chef tror jag starkt på att sann motivation hos min personal kommer från god trivsel och flexibilitet, möjlighet till utveckling och erkännande för sina prestationer.”
Lotta Larsson, HR-chef
Din roll
Eftersom bolaget växer söker vi nu en person som med sin administrativa och koordinerande erfarenhet och förmåga kan hjälpa oss i det dagliga HR-arbetet. Den här spännande tjänsten avser en heltidsanställning på företagets huvudkontor i Stockholm.
Rollen innebär en möjlighet att fördjupa sig inom HR, personaladministration och lön. Fokus kommer att vara att stötta hela organisationen med personaladministration, främst relaterat till förmåner och kompensation tillsammans med vår nuvarande HR-administratör.
Tjänsten stöttar primärt det svenska bolaget, men även våra internationella dotterbolag i vissa processer. Då vi är ett växande företag finns goda möjligheter att vara med och förbättra samt påverka utformningen av våra administrativa processer.
I tjänsten jobbar man tätt tillsammans med hela HR-teamet men primärt tillsammans med vår befintliga HR-administratör och en HR Specialist, som kommer att erbjuda gediget stöd och introduktion i alla processer och system. På sikt och efter upplärning, ser vi att man kommer kunna jobba självständigt med största delen av vår löne- och personaladministration, med backup från vårt befintliga HR-team.
Du kommer primärt att jobba med:
• Personaladministration; hantering av nyanställningar, kompetens- och utbildningsadministration, anställningsavtal, arbetstillstånd, nyckeltal och statistik samt administration vid avslut etc. i vårt HR-system, Talentsoft.
• Stötta HR-funktionen i arbetsrättsliga frågor, uppdatering av personalhandböcker och policyfrågor m.m.
• Lönehantering och beräkning inklusive; tidrapportering, milersättning, traktamenten, statistik samt kontakt med SCB samt revisorer.
• Administration av ersättning och förmåner vilket inkluderar pension, försäkringar, vaccinationer, företagsbilar och friskvårdsbidrag m.m.
Din profil
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll där du varit delaktig i projekt och/eller processer. Vidare tror vi att du har jobbat i någon form av system (lönesystem, HR-system, tidrapporteringssystem eller dylikt), meriterande är om du tidigare har arbetat i Talentsoft.
Vi tror att du har ett stort intresse för kompensation och förmåner och ser gärna att du har jobbat med löneprocesser (hela eller delar av löneprocessen) i ett lönesystem tidigare. Har du inte gjort det kommer du att få möjlighet att, över ett antal månader, få lära dig på plats, det viktigaste är att det finns ett intresse för lön och siffror.
Vi tror att du är en serviceinriktad, självgående person som har lätt för att se helheten och tycker om att ha återkommande kontakt med medarbetare och leverantörer. Att upprätthålla strukturer och rutiner är något du gärna gör och du har lätt för att sätta dig in i nya system då vi för närvarande arbetar med att digitalisera måna utav våra processer. Du förstår vikten av noggrannhet vid lönehantering och rapportering av statistik. Du har en mycket god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, samt anpassar ditt sätt att uttrycka dig efter sammanhang. För att trivas med din roll hos oss behöver du även uppskatta förändring och att bidra till utvecklingen av våra arbetssätt.
Vi tror att du har:
• Utbildning som personalvetare, YH inom HR/lön eller motsvarande
• Grundkunskaper i löneberäkning (semester, traktamente och milersättning) alternativt ett stort löneintresse.
• Intresse och grundkunskap inom svensk arbetsrätt.
• God system-/IT vana, inklusive Office-paketet och speciellt i Excel.
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska.
• God skriftlig kommunikationsförmåga, särskilt på engelska.
Vi ser det som meriterande om du har praktisk erfarenhet från löneprocessen samt om du tidigare jobbat med pensionsadministration. Det väsentliga är dock ditt intresse för att lära dig mer och utvecklas i en bred roll som inkluderar både HR-administration och lön.
Ansökan
Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom formuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten så får du gärna höra av dig till Linda Wallin, HR-administratör eller Alinne Andersson, rekrytering.