OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.
Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.
Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.
Arbetsplatsbeskrivning
HR enheten har en central roll i organisationen och ska agera proaktivt och strategiskt samt stötta cheferna i deras operativa arbete i frågor som berör arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, förhandlingar, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, omställningsfrågor samt lönebildning.
HR enheten består idag av en HR-chef, fyra HR-konsulter och en HR-administratör. Vi söker nu en ny HR-administratör då vår nuvarande har valt att gå vidare till annat arbete.
Arbetsbeskrivning
Som HR-administratör stödjer du HR-enheten administrativt i förvaltningens HR-processer. Vi erbjuder en bred och varierad tjänst inom en enhet som präglas av arbetsglädje och med mycket engagerade och kunniga medarbetare.
I tjänsten kommer du bland annat att arbeta med internkontroll, lönehantering, hantering av personalakter, underlag till löneanalyser, ta fram rapporter, viss statistik och upprätta tjänstgöringsintyg.
Du ansvarar för organisation av flera förvaltningsövergripande evenemang såsom hedersbelöning, pensionärsmiddag och utbildningar som rör personalområdet etc. Du är delaktig i framtagande och genomförande av utbildningar för våra chefer.
Vidare är du huvudadministratör för våra personalsystem. Det innebär bland annat att du utifrån organisationsstruktur och delegation lägger in behörigheter för chefer och assistenter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön/HR administration eller annan utbildning som vi värderar likvärdigt.
Du har minst tre års erfarenhet av HR administration och löneadministration på övergripande nivå. Du har arbetat med HR system och har gedigen erfarenhet av internkontroll av HR och löneprocesser.
För att lyckas i rollen ska du ha ett stort intresse för administration, IT-system och HR-frågor.
Du är strukturerad i ditt arbetssätt och värdesätter noggrannhet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att ha många kontaktytor - såväl interna som externa. Du är prestigelös som person och har förmåga att snabbt prioritera om när situationen kräver det.
Vi kommer fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.