OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.
Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.
ARBETSUPPGIFTER
Är du HR-administratör och vill vara med oss att forma ett HR-stöd till nya Förvaltningen för funktionsstöd med hög servicenivå och stor kunskap? Då kan detta vara tjänsten för dig!
HR-avdelningen inom Förvaltningen för funktionsstöd består av två enheter med ca 12-14 medarbetare vardera. Som HR-administratör kommer du att tillhöra enheten HR Kompetens. Här kommer du arbeta tillsammans med andra HR-administratörer men även med HR-specialister, där ni har olika uppdrag och ansvar.
I din roll som HR-administratör kommer du arbeta med att stötta och kontrollera förvaltningens chefer när det gäller löneadministrativa processen och löneskulder, ansvara för HR-behörigheter i behörighetssystemet Neptune, uppdatering av organisationsträdet i personalsystemet Personec och säkerställande av korrekt hantering gällande varselbrev och företrädeslista utifrån bestämmelserna i LAS. Andra förekommande arbetsuppgifter men i mindre utsträckning är fakturahantering, personalarkiv, kostnadskontroll, arbete kopplat till Göteborgs stads personalförmånsportal och vissa pensionsfrågor. Utöver nämnda arbetsuppgifter är det inte ovanligt att små eller stora uppdrag kopplat till HR-administration poppar upp och behöver utföras med kort varsel.
Vi är en ny enhet som formellt bildas vid årsskiftet. Vår placering är i nybyggda lokaler vid Selma Lagerlöfs torg, utformade enligt konceptet aktivitetsbaserad arbetsplats. Vi som bildar enheten kommer senast från sju olika förvaltningar, en styrka när vi nu skall stötta en förvaltning som spänner över hela Göteborg stad. Gällande HR-administrationen har vi organiserat oss i fyra geografiska områden där varje medarbetare stöttar cheferna inom ett område. Samarbete är vårt nyckelord och vi ser framför oss hur vi stöttar varandra internt utifrån var behovet uppstår för stunden.
Välkommen till oss!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant. Alternativt att du har gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet från ett liknande uppdrag.
Uppdraget kräver tidigare erfarenhet av personal- och löneadministration. Har du erfarenhet av de IT-system som finns inom Göteborgs stad och en dos arbetsrättslig kunskap kommer du snabbare kommer in i arbetet, men kärnkompetensen är dina personliga drivkrafter.
Vi söker dig som kan övertyga oss om att service och samarbete är det som utmärker dig! När andra berättar för oss om vem du är får vi höra att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, att du snabbt kan lära dig nya saker och IT-system samt att du är duktig på att formulera dig i svenska språket när det gäller tal och skrift.
Arbetets art är mångsidigt och du behöver klara av att ansvara och planera för ett flertal olika arbetsuppgifter parallellt. Då det med ojämna mellanrum dyker upp något som ändrar förutsättningarna du planerat efter behöver du vara så flexibel och självgående att du på egen hand kan prioritera om delar av din dag utan arbetsledning.
Vår erfarenhet är att en skicklig HR-administratör blir kontaktad ofta och i ett brett spann av frågor. Det är viktigt att du med såväl serviceinriktning som integritet klarar av att hantera den typen av förutsättning i arbetet.
Vi söker dig som liksom oss känner att med rätt inställning kommer vi klara av vårt uppdrag galant.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi efterfrågar inget personligt brev i denna rekrytering. Som en del av urvalsprocessen kommer vi använda oss av arbetspsykologisk testning.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.