OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
En administrativ tjänst i en grupp med underbar gruppdynamik! HR Direkt består av 16 medarbetare och stödjer verksamhetens cirka 800 chefer med frågor inom anställning, enklare arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö och rehabilitering. Inom enheten HR Direkt ingår gruppen Anställning som består av nio medarbetare och vi söker nu en medarbetare som kan stärka upp vårt team.
Arbetsplatsen är förlagd till Solna.
Om tjänsten
I rollen kommer du att handlägga anställningsavtal och ändringar i anställningar utifrån riktlinjer som ligger inom ramen för våra avtal och kollektivavtal. Du registrerar och uppdaterar uppgifter i vårt personaladministrativa system Heroma. Gruppen Anställning har också funktionen att vara en administrativt stödjande funktion till HR-avdelningen avseende övriga administrativa arbetsuppgifter inom HR. I tjänsten ingår också första linjens support via telefon ca 3 pass/vecka.
Utöver våra arbetsområden är du en del i uppbyggnaden av ett professionellt och samarbetsinriktat HR Direkt-center där våra kunder - chefer och HR - är kravställare. Vi sätter stort värde på att du har förmåga och intresse av att kontinuerligt utvärdera och utveckla våra administrativa rutiner och processer.
Eftersom vi är under uppbyggnad och förändras så kan även andra uppgifter inom HR komma att ingå i rollen. Arbetet innebär många kontakter med chefer och medarbetare i organisationen.
Vi söker
Vi söker dig som är i början av din HR-Karriär och har ett genuint intresse för administration och service samtidigt som du tycker om ett tätt samarbete med andra i en omvärld som ständigt förändras! Du har exceptionell servicekänsla, är noggrann och strukturerad, har hög integritet och lätt för att samarbeta och skapa kontakt med andra. Du har god datorvana och är intresserad av system.
Kvalifikationer
Vi ser att du är utbildad personalvetare eller liknande med examen från Universitet eller högskola.
Eftersom vi arbetar i många olika system och i Excel så är det viktigt att du har god datorvana och är orädd inför nya system. Erfarenhet av Heroma är starkt meriterande samt om du har erfarenhet från ett ärendehanteringssystem sedan tidigare.
Varmt välkommen med din ansökan!
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Personligt brev