HR-administratör till innovativt teknikföretag sökes!

HR-administratör till innovativt teknikföretag sökes!

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för människor och vill arbeta i en teknisk verksamhet? Drivs du även av att få vara spindeln i nätet och ha många bollar i luften, då ska du söka denna spännande roll redan idag!

OM TJÄNSTEN
För kunds räkning rekryterar vi nu en HR-administratör på heltid. Vår kund jobbar med att hjälpa kunder inom energi, industri och infrastruktur med innovativa lösningar och tjänster genom hela värdekedjan. Tillsammans med deras kunder utvecklar de teknik och möjliggör den digitala transformationen som bidrar till den framtida energiomställningen.

Som HR-administratör kommer du bistå HR-avdelningen med olika varierande arbetsuppgifter som rör både interna och externa medarbetare. Ansvaret fokuserar i allmänhet på att organisera och samordna på uppgifts-, projekt- eller programbasis. Att vara samarbetsinriktad, kommunikativ och strukturerad är värdefulla beteenden som efterfrågas hos dig.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Du kommer vara en betydande del i rekryteringsprocesser tillsammans med linjechefer
- Se till att lagar och regler informeras om, både på arbetsplatser och när det gäller resor och visum
- Se till att medarbetare får genomgå organisationsspecifika utbildningar
- Samordna så att rätt utrustning och förutsättningar finns på varje delegerad arbetsplats
- Ha koll på relevanta avtal, lagar och bestämmelser
- Vid behov hjälpa till med skatteregistrering

VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom personalvetenskap, personal & arbetsliv, ekonomi eller liknande
- Behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift, då den dagliga kommunikationen sker på båda språken.

Meriterande


* Har arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete


Som person är du:


* Problemlösande
* Samarbetsinriktad
* Strukturerad


OBS! I din ansökan vill vi att du inkluderar ditt CV på engelska!

#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Ludvika


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2023
  • Ansök senast: 15 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


8 oktober 2024

Vingåkers kommun söker HR-strateg

Vingåkers kommun söker HR-strateg

9 oktober 2024

HR Business Partner Corporate Functions

HR Business Partner Corporate Functions

3 oktober 2024

HR Business Partner

8 oktober 2024