HR-administratör till internationellt bolag

HR-administratör till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Som HR-administratör stödjer du bolagets HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med HR- och löneteamet, vilka huvudsakligen är placerade i Danmark, men även andra länder. Detta konsultuppdrag är på heltid, med start snarast möjligt och kommer att pågå fram till maj 2023 med möjlighet till förlängning. I rollen har du möjlighet att både arbeta hemifrån och från bolagets moderna och fräscha huvudkontor i Solna. 

Vår kund är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har företaget funnits sedan 1893 och har cirka 4200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna. Här finns möjlighet att arbeta på ett stort bolag i tillväxt som dessutom är en uppskattad uppdragsgivare för flera av våra nuvarande konsulter.

Arbetsuppgifter

Rollen som HR-administratör är bred och du kommer bland annat att:

• Hantera och ta fram underlag inför lönekörning i tidrapporteringssystemet Flex 
• Vara stöd till Payroll teamet i samband med lönekörningar
• Hantera och uppdatera information i förmånsportalen Benify samt ta fram uppgifter för löneavdrag
• Ansvara för "onboarding" av nyanställda 
• Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor
• Kontakt med Företagshälsovård och uppdatering av personaldata i portal
• Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter

Tidigare erfarenheter

För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har: 

• God data- och systemvana
• Erfarenhet av att ha jobbat med och/eller studerat lön
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Gärna erfarenhet av arbete inom HR eller HR-Shared Service

Personligt

Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter även ett stort värde på proaktivitet, ett starkt engagemang och att du uppskattar och trivs i en administrativ roll. Vidare är du en snabblärd och mycket serviceinriktad person som är van att arbeta i högt tempo. Dina personliga egenskaper präglas också av ordning och reda, samt att du har förmågan att prioritera rätt i ditt arbete. Vidare är du noggrann och duktig på att fokusera på rätt saker, stort som smått.

Arbetstid/Varaktighet

Heltid: 40h/vecka
Placering: Solna
Start: Snarast möjligt, konsultuppdrag till och med Maj 2023 med mycket god möjlighet till förlängning.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten så snart som möjligt, urval sker löpande!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: HR-administratör, Administratör, Personaladministratör, HR-assistent, HR-advisor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024