HR-administratör till internationellt företag

HR-administratör till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Poolia söker en HR-administratör till vår kund i Solna. Vi söker dig som har ett intresse för HR-frågor och som trivs i en roll där fokus är på HR-administration. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och förväntas att pågå till augusti.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Vår kund är ett nordiskt IT-tjänsteföretag och tjänsten är placerad på deras kontor i Solna. De söker någon som kan stärka deras dedikerade och professionella HR-operations team i Sverige. Du kommer att ingå i ett team om 10 personer och arbeta nära med lönekoordinatorn och andra HR-generalister.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I din roll kommer du att arbeta brett med HR-administration och vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

• administrera anställningsavtal
• uppdatera i HR-systemet Workday
• skriva anställningsguider
• kontaktperson till outsourcade löneleverantören

Utöver detta arbetar du i kundens HR-ärendesystem och chattsystem där du hanterar förfrågningar från chefer, anställda och andra HR-kollegor.


Vem är du?
Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom HR/personal. Du har minst tre års erfarenhet av HR-administration från en likande roll. Vidare har du god kunskap i svensk arbetsrätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av lön eller har arbetat nära med outsourcad löneleverantör och om du har kunskap i arbetsmiljöfrågor.
Du har systemvana och har tidigare arbetat i ett HR-system samt har god kunskap i MS Office. Det är meriterande om du arbetat i Workday. Du är flytande i svenska och i engelska både i tal och i skrift.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter i en dynamisk miljö. Dessutom har du en problemlösande attityd, ett öppet sinne och kan ta initiativ.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024