OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett (1) års erfarenhet som administratör och har erfarenhet av att arbeta med registrering och diarieföring? Är du social och trivs i en koordinerande roll? Du ska du läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker åt vår kunds räkningen en HR-administratör som kan hjälpa dem med att hantera anställningsärenden. Uppdraget har start omgående och sträcker sig fram tills årsskiftet. Tjänsten utförs på plats i myndighetens kontor på Södermalm.
Dina arbetsuppgifter
Registrera anställningsärenden
Avsluta anställningsärenden
Vanligt förekommande arbetsuppgifter inom HR-administration
Hantera inkommande post till HR
Det kan även förekomma att man behöver hjälpa till i deras reception
Dina egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är snabb, noggrann och serviceinriktad. Tjänsten kommer innehålla en del monotona uppgifter när det kommer till registrering och diarieföring. Vi ser även gärna att man har systemvana och lätt att lära dig nya system. Det är även viktigt att vara noggrann och organiserad.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som administratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av arbete med registrering/diarieföring
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Plus i kanten:
Bekväm att arbeta i olika system
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula fl.)
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag fram till och med 2022-12-31. Tillträde omgående
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33449 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.