OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör och goda kunskaper i lönesystemet Personec? Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en HR-administratör till vår kund i Göteborg. Uppdraget förväntas starta 13 januari 2025 till och med 31 oktober 2025. Uppdraget omfattar 100% motsvarande en heltid. Arbetet sker i myndighetens lokaler i Göteborg.Dina arbetsuppgifter
Du kommer, tillsammans med andra kollegor, ha ansvaret för att hantera och administrera i personalsystemet Personec, vilket är en central del av dina arbetsuppgifter. Du kommer att stötta chefer och HR-specialister i användningen av Personec, samt ansvara för registrering och kontroll av frånvaro, kontroll av löneuppgifter inför lönekörning, flexavstämning och semesterlistor med mera. Du kommer även att lägga upp nya anställningar, avgångar och hantera avtal i Personec.
En viktig del av ditt arbete är att introducera nyanställda, där du visar hur man använder Personec, var man hittar information på intranätet och informerar om förmånsportalen. Du ger även allmän HR-support till medarbetare och chefer och stöttar i avtalsfrågor och arbetsrättsliga frågor. Du skapar och distribuerar nyhetsbrev och annan viktig information till chefer, samt skriver och uppdaterar rutiner i verksamhetshandboken.
Du kommer också att hantera beställningar av västtrafikkort och terminalglasögon för medarbetare. Du administrerar behörigheter i Comaea, inklusive att lägga till och ta bort användare. Personaluppföljning och uppdatering i förvaltningens masterlista är också en del av dina uppgifter. Vidare hanterar du begäran om allmän handling genom systemet Nekksus och administrerar vårt fysiska personalarkiv. Du ansvarar för att hantera varsel och administration i winlas.
Dina kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning, ex löneadministratör och HR-administratör (YH) offentlig förvaltning, personalvetarutbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera)
Minst två års erfarenhet av att jobba i personalsystemet Personec
Kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området
Erfarenhet av att arbeta inom arbetsrätt eller med kollektivavtal Allmänna bestämmelser (AB)
Erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
God datorvana
Meriterande
Arbetat med lön som lönekonsult eller löneadministratör
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 13/12.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson