HR Administratör till kund i Stockholm

HR Administratör till kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Söker du ditt första jobb inom HR och älskar administration? Ta chansen att utvecklas hos vårt kundföretag i Stockholm!

Vår kund utökar nu sin verksamhet i Stockholm och behöver förstärka sin HR-avdelning. Vi söker därför dig som vill arbeta med HR-administration under en period, med fokus på avtal, anställning och personalärenden.Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och 6 månader framåt!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vår kund är på en spännande förändringsresa inom HR och nu har du chansen att få hjälpa till genom att bidra administrativt inom HR. I denna roll erbjuds du ett stort ansvar samtidigt som du har stöd från engagerade HR-kollegor. Ett perfekt steg för dig som jobbat lite extra eller haft en praktik inom HR och vill bygga vidare på ditt CV!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som HR-administratör kommer du att ta dig an ärenden genom vår kunds ärendehanteringssystem
Du kommer bland annat att:

• hantera nyanställningar, ta fram anställningsavtal och skicka välkomstbrev
• beställa ID06-kort
• uppdatera register
• hantera uppsägningar och pensioneringar
• hantera personaländringar och andra personalfrågor
• ha daglig kontakt med chefer och medarbetare via telefon och mail

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vår kund sitter i fina lokaler i Stadshagen med goda kommunikationsförbindelser. Här blir du bli del av ett engagerat och kompetent team, och dina nya kollegor står redo att ta emot och introducera dig till arbetet!

Tjänsten är på heltid och är ett konsultuppdrag med start omgående med start omgående och 6 månader framåt.

VEM ÄR DU?

Vi tror att du är relativt nyexaminerad från personalvetarprogrammet på högskola/universitet och kanske har du jobbat extra eller haft en praktik på en HR-avdelning. Vi ser att du tidigare arbetat inom service och det är meriterande om du arbetat administrativt. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och initiativtagande. Du drivs av att leverera service på en hög nivå och tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Givetvis är du också kommunikativ och älskar att ha med människor att göra - det säger sig självt!

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 4 december 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


HR-Strateg

27 november 2024

HR-samordnare

27 november 2024

27 november 2024