HR-administratör till Leanlink Äldreomsorg

HR-administratör till Leanlink Äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
Leanlink Äldreomsorg är ett av Leanlinks fem affärsområden. Hos oss arbetar cirka 1 200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal timavlönade vikarier. Våra medarbetare befinner sig inom en bredd av verksamheter; vårdboende, hemtjänst, hemsjukvård och rehabilitering. Vi är en verksamhet som växer och har en stor utmaning i att attrahera, rekrytera och behålla medarbetare inom våra bristyrken undersköterskor och sjuksköterskor. Spännande utvecklingsarbete är på gång och i kommunen pågår även ett omfattande utvecklingsarbete inom HR-området med målsättningen att skapa ett verksamhetsdrivet HR. Ta chansen att vara med på denna resa!

Inom Leanlink Äldreomsorg arbetar tre HR-konsulter med olika inriktning inom HR-området. Nu söker vi en HR-administratör som jobbar med administration kring rekrytering och personal- och kompetensförsörjning mot våra ca 30 verksamhetschefer. 

Du samverkar med övriga HR-konsulter och ingår i ett förvaltningsgemensamt HR-nätverk, som leds av Leanlinks HR-chef. Vi utgår från lokaler belägna i centrala Linköping.

Arbetsbeskrivning
Din roll kommer att vara riktad mot att jobba med administration och hantering kring vår rekrytering av framförallt timavlönade medarbetare. Vi har en stor utmaning i att rekrytera medarbetare inom våra bristyrken vårdbiträden, undersköterskor och sjuksköterskor. 

Ett utvecklingsarbete pågår gällande bemanningsprocessen inom hela affärsområdet vilket även innefattar utveckling av rekryteringsprocessen där du delvis kommer vara delaktig i nära samarbete med HR-konsulter samt affärsområdeschef och verksamhetschefer. I dina arbetsuppgifter kommer det dessutom ingå att ta fram och tolka viss personalstatistik.

I ditt dagliga uppdrag kommer du att tillämpa kompetensbaserad rekrytering och använda dig av olika systemstöd för rekryteringsprocessens delar, där vi bland annat arbetar med automatisering i urvalsarbetet och videointervjuer i vårt löpande rekryteringsarbete med timavlönade. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, YH/KY-utbildning inom personaladministration, kurser inom HR-området på högskolenivå eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av administrativt arbete och om du har arbetat i en HR-administrativ roll tidigare är det meriterande. Vi ser det som en stor fördel om du själv har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. 

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt samt att framställa skriftliga underlag i form av till exempel annonser. Det är meriterande om du har vana av att ta fram underlag och tolka personalstatistik. Dina IT-kunskaper är goda och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med något/några av följande system; ReachMee, Heroma och TimePool.

Som person är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för ditt arbetssätt, strukturerar, planerar, tar ansvar och driver själv processer vidare. Vid ändrade omständigheter har du lätt att anpassa ditt synsätt och förhållningssätt och du ser möjligheter i förändringar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och följer upp och säkrar att mottagaren förstått ditt budskap. Vidare har du förmåga att bygga goda relationer samt lätt för att samarbeta med andra.   

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 5822


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 12 november 2020

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024