HR-administratör till ledande fordonsföretag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill arbete inom HR? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en HR-administratör till vår kund i Göteborg!

Om tjänsten

Som HR-administratör kommer du att spela en central roll i att hantera och registrera olika personalförändringar i vår kunds tidsrapporteringssystem. Samt ge support och utbildning gällande tidrapportering kopplat till kollektivavtal. Det är viktigt att du noggrant kan följa instruktioner och har en god förståelse för konsekvenserna av dina registreringar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Registrering av ledigheter, arbetstillstånd, ändringar i arbetstid och anställningsavslut.
•  Skapa och administrera scheman för både tjänstemän och fabriksarbetare.
• Hantering av löneändringar och utfärdande av nya avtal.
• Säkerställa korrekt löneunderlag i rapporteringsverktyg.
• Underhåll av personalregister, inklusive jobbhistorik, pensions- och försäkringsdokumentation, sjukfrånvaro och löneutveckling.
 

Om dig 

Vi söker dig som har förmågan att hantera och leda människor, analysera och fatta kloka beslut samt hantera viss stress. Problemlösning och serviceinriktning är nyckelkompetenser för denna roll. Kundfokus och förmågan att arbeta effektivt inom tidsramar är viktigt, liksom förmågan att prioritera arbetsbelastning och ha ekonomisk medvetenhet. Du behöver ha grundläggande kunskaper om svensk arbetsrätt då detta är en viktigt bas för området. Vidare söker vi dig med mycket goda kunskaper i Excel och som är van att hantera stora datamängder. Det är meriterande om du har kunskap i PowerBi-verktyget.

Kvalifikationer:

• Högskoleutbildning inom HR eller relevant område.
• Arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Är flytande i engelska och svenska, både i skrift och tal.
• Förmåga att vara uppmärksam på små, noggranna detaljer.
 

 Övrigt

Detta är en konsultrekrytering till vår kund, ett ledande företag inom fordonsindustrin. Tjänsten avser 100% med placeringsort i Göteborg. Tilltänkt startdatum för denna tjänst är 4 november 2024 och pågår fram t.o.m. 30 juni 2025, men med chans till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2024
  • Ansök senast: 25 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024