OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg med pendeltåg eller buss från Göteborgs centrum.
Kommunens ledord - hållbarhet, kreativitet och inflytande - genomsyrar kommunens arbete där ca 3 000 medarbetare tillsammans arbetar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens ca 40 000 invånare.
Lerums kommun erbjuder hög livskvalitet med en vacker natur samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Som HR-administratör tillhör du Personalenheten i Lerums kommun. Vi sitter i ett öppet landskap med närhet till alla funktioner inom staben, men arbetar under rådande pandemi mestadels hemifrån. I dagsläget jobbar på enheten, förutom de två HR-administratörerna, även nio HR-specialister, och en enhetschef som i sin tur rapporterar till HR-chefen som ingår i Förvaltningsledningen.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna som HR-administratör ingår diverse personalhantering såsom tex LAS, utbildningssamordning och systemadministration. Du arbetar med dokumenthantering, framtagande av statistik samt underlag till uppföljningar. I rollen ingår även att besvara på diverse personalrelaterade frågor från våra medarbetare samt vid sidan av våra HR-specialister stötta chefer i HR-frågor.
Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara ekonomi-/inköpshantering för enheten, uppdatering av HR-information på vårt intranät, hantering av utlämningsärenden samt supporta HR-specialisterna med administrativa uppgifter i såväl återkommande HR-processer som i utvecklingsarbete.
Ni är två HR-administratörer, där var och en har egna ansvarsområden men vid behov stöttar ni varandra.
Detta är en roll för dig som tycker om att arbeta brett med administration och har lätt för att hantera olika system. Du är serviceinriktad och trivs i att ha många kontaktytor, både internt och externt i Lerums kommun.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot det personaladministrativa området eller likvärdigt gärna med några års erfarenhet av liknande HR-administrativt arbete.
Vi ser att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du trivs med att arbeta självständigt men samverkar gärna med andra för att uppnå bästa möjliga resultat. I din roll krävs en förståelse för hur HR bidrar positivt och värdeskapande för organisationen.
Vårt teambaserade arbetssätt gör att god samarbetsförmåga och glimten i ögat är förutsättningar för av vi ska trivas och göra ett bra arbete tillsammans och vi strävar efter att vara en proaktiv och strategisk HR-funktion.
ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.