HR-administratör till Loomis

HR-administratör till Loomis

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett företag som har en stark företagskultur och starka värderingar? Har du dessutom erfarenhet av HR-administration och god systemvana? Här är en chans du inte får missa!

Du erbjuds
En möjlighet att jobba i en liten men ambitiös HR-grupp, där HR har en tydlig koppling till affären och en stark ställning i organisationen. Du får stora möjligheter att påverka, både inom dina ansvarsområden och HR arbetet i stort. Du kommer till en snabbrörlig och händelserik organisation där nyfikenhet är framträdande. Loomis fick för sjätte året i rad utmärkelsen årets karriärföretag 2019. Vilket innebär att du får möjlighet att jobba på ett av Sveriges mest spännande företag att göra karriär på.

Rollen
Som HR administratör på Loomis blir du en del av det svenska HR teamet som består av en HR- chef, HR Business Partner, löneansvarig och löneadministratör. Du kommer arbeta i en administrativ roll med extra fokus på systemhantering och coachning av chefer. Tillsammans stöttar HR-funktionen ca 45 chefer runt om i landet. I rollen kommer du dagligen att arbeta brett med frågor som kräver god systemvana, ett coachande förhållningssätt och förmåga att snabbt sätta sig in i nya system.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vara systemadministratör och superuser i HR-systemen samt tillhandahålla behörigheter till chefer och medarbetare.
- Lära ut och coacha chefer i HR Systemen.
- Administrera anställningsavtal samt lägga upp och ta bort anställda i systemet
- Statistik och rapportering
- Stödja chefer i delar av rekryteringsprocessen
- Koordinering av kompetensutvecklingsaktiviteter och E-learning
- Ansvara för chefshandbok


Vem är du?
Vi tror att du är en självständig person som har ett coachande förhållningssätt i dialog med chefer. Du kan behålla lugn och fokus även under perioder med högre arbetsbelastning och vågar fråga när du har kört fast. Som person trivs du i en snabbrörlig och föränderlig miljö och klarar av att arbeta ad-hoc. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar samarbete med chefer och kollegor.

Vidare har du:

- Universitets- eller högskoleutbildning inom HR eller liknande
- Minst 2 års erfarenhet av en administrativ HR-roll
- God systemvana och förmåga att lära dig nya system
- Erfarenhet av personalintensiva verksamheter, med kollektivavtalsanställda
- Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift


Det är meriterande om du har erfarenhet av personlighetstester, framförallt cut-é.

Om Loomis
På Loomis Sverige är vi cirka 800 medarbetare med huvudkontor i Sollentuna, norr om Stockholm. Vi är rikstäckande och har 13 platskontor med värdetransporter i Stockholm, Malmö, Växjö, Visby, Göteborg, Jönköping, Örebro, Karlstad, Falun, Härnösand, Umeå, Luleå och Östersund. Loomis har även uppräkningscentraler i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå.

I hela Loomis-koncernen arbetar cirka 24 000 personer och totalt omsatte koncernen 17,2 miljarder 2017 och är noterade på Nasdaq Stockholm. Globalt finns vi i drygt 20 länder.

Anställningsvillkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Placering: Rotebro

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Loomis med PeopleProvide. Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan redan idag.

Vi tar tyvärr inte emot personliga ansökningar via mejl men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Lindahl fredrik@peopleprovide.se eller Olivia Karlegatt på olivia@peopleprovide.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PeopleProvide
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2020
  • Ansök senast: 30 augusti 2020

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024