HR administratör till myndighet

HR administratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceminded, strukturerad och självgående HR-kollega som vill bli en del av ett härligt HR-team? Vill du arbeta inom en statlig myndighet där du får arbeta brett inom HR? Då kan detta vara tjänsten för dig! Det här är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom HR-området och skaffa dig erfarenhet av arbete på statlig myndighet.

Vi söker en HR-administratör i 9 månader till följd av föräldraledighet till vår kund inom myndighet. Du kommer vara placerad på skolans kansli som består av ett flertal olika administrativa funktioner, och är en service- och stödfunktion till skolans verksamhet. HR-teamet består av åtta HR-medarbetare och en HR-ansvarig. Du kommer jobba i en roll med ett stort kontaktnät och en dynamisk arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter både för din person och profession.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer arbeta i en övergripande administrativ roll som kommer innehålla en bred variation av
arbetsuppgifter inom HR-området. I dina huvudsakliga arbetsområden kommer du arbeta med
personaladministration och fungera som administrativt stöd till verksamheten och HR-funktionen. Du
kommer bland annat bereda underlag till interna beslut och i olika HR-processer. Du är behjälplig i delar av rekryteringsprocessen samt i administration kring anställningsavtal och varsel. Du hjälper till att bevaka tidsbegränsade anställningar, tjänstledigheter, semester och pensionsavgångar. Arbetet innehåller även annat vanligt förekommande administrativt arbete som framtagande av intyg, statistik, rapporter och dokumentation. En viktig del av arbetet är diarieföring och arkivering.


Vem är du?

• Utbildning från högskola eller universitet relaterad till personalområdet eller motsvarande
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av personaladministration
• God dator och systemvana, främst i Officeprogrammen
• Flytande i både svenska och engelska då du kommer verka i en internationell miljö

Meriterande med tidigare personaladministrativt arbete inom universitet, högskola eller statlig myndighet. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av arbete med systemen W3D3, Varbi samt HR+. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I ditt arbete kommer du ha nära samarbete med verksamheten, institutioner och dess avdelningar. Därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är tydlig i din kommunikation och är
serviceinriktad. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har förmågan att samordna flertal administrativa arbetsuppgifter samtidigt, på ett självgående och ansvarsfullt sätt. Därför är det en fördel om du uppskattar ett arbete som innebär att många ärenden pågår parallellt, och att du har förmågan att vara flexibel under ärendenas gång. Det är även fördelaktigt att du har förståelse för omprioriteringar och innehar förmågan att växla mellan arbetsuppgifter på ett tillmötesgående sätt. Det är av vikt att kunna se till verksamhetens behov i sin helhet.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Övrig information: Heltid med start omgående i 9 månader framåt. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024