HR-administratör till myndighet

HR-administratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Administratör inom HR kommer du att spela en nyckelroll inom rekrytering, utbildning och personaladministration på denna myndighet. Du kommer att ingå i en HR-enhet som stöttar hela organisationen i olika administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att vara en del av en engagerad arbetsgrupp med 15 medarbetare och rapportera till enhetschefen. Arbetsmiljön präglas av hög tillväxt och utveckling, och du kommer att arbeta nära både rekryterare och andra funktioner i organisationen.

I din roll som Administratör inom HR kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Administrativt stöd i rekryteringsprocesser, inklusive hantering av anställningsavtal och uppdatering i system.
• Personaladministration och uppföljning av anställningar, samt kontakt med personalsäkerhetsenheten.
• Stöd till utbildningsplattformen och konferensplanering för utbildningsprogram.
• Bidra till utveckling och förbättring av rekryteringsprocesser och administrativa rutiner.
• Eventuellt stöd i arbetsuppgifter relaterade till employer branding och rekryteringsaktiviteter.

Tjänsten som Administratör inom HR är ett konsultuppdrag med start den 1 februari 2025 och varaktighet fram till den 31 januari 2026.

Om dig
Vi söker dig som har relevant erfarenhet och ett stort intresse för administrativt arbete inom HR. Du har en högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap, alternativt gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av administrativt HR-arbete. Du är van att arbeta i olika system, såsom HR-system och rekryteringssystem, och har god vana vid att koordinera administrativa uppgifter, inklusive konferens- och utbildningsplanering. Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee och ekonomisystemet UBW/Agresso är meriterande.

Vidare ser vi att du har:

• En god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt arbetssätt.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
• En strukturerad och målinriktad arbetsstil, samt ett sinne för detaljer.
• God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Viktigt för tjänsten är:

• Erfarenhet av rekryteringsadministration och personaladministration.
• Erfarenhet av att arbeta i HR-system och andra administrativa system.
• God förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Det handlar om en statlig myndighet som ansvarar för det svenska elöverföringssystemet och arbetar för att säkerställa att elen levereras på ett hållbart och effektivt sätt. Med ett stort och växande team på över 1500 medarbetare, söker vi ständigt nya talanger för att fortsätta utveckla och förbättra våra verksamheter.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på epost erik.orvell@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR-administratör, rekryteringsadministration, personaladministration, Adecco, Sundbyberg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2024
  • Ansök senast: 11 januari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024