OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du eftergymnasial utbildning inom HR och trivs i en administrativ och stödjande roll? Då har vi tjänsten för dig! För vår kunds räkning söker vi nu en HR-administratör på heltid med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig 6 månader framåt. Sök redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Som HR-administratör på hos vår kund har du en central roll i en viktig och spännande verksamhet. Dina arbetsuppgifter är varierande och består bland annat av löpande personaladministration, introduktion av ny personal, rekryteringsadministration och framtagande av personalstatistik. I din roll kommer du att ge support och stöd till chefer och övriga medarbetare i HR-frågor.
Arbetet kommer att ske i nära samarbete med en HR-strateg och övriga kollegor inom det administrativa kansliet. Tillsammans arbetar ni med att utveckla och förbättra rutiner och processer inom HR och andra administrativa rutiner. HR-administratören ingår i kundens administrativa kansli som består idag av fem personer som bl.a. arbetar med ekonomi- och personal-administration.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en administrativ och stödjande roll. Du har högskoleutbildning inom HR-området eller examen från annan eftergymnasial utbildning inom HR-området. Det är meriterande med erfarenhet av personaladministrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet eller anna verksamhet som vi bedömer likvärdig.
Rollen kräver att du har god förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Vi söker dig som är lätt att samarbeta med och som har ett problemlösande förhållningssätt. Din kommunikativa förmåga är god och du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Då du kommer att hantera många olika typer av arbetsuppgifter är det viktigt att du har lätt för att lära dig nya uppgifter och har förmågan att analysera och lösa problem. Arbetet är omväxlande och du kommer ingå vi arbetar i en liten grupp där vi hjälps åt och är flexibla, vilket kräver att du prestigelöst kan hantera såväl mindre som större uppgifter. Ansvars- och servicekänsla samt intresse för utvecklingsfrågor är andra viktiga egenskaper. Vidare har du integritet och kan agera som arbetsgivarrepresentant i personalärenden. Du behöver också vara intresserad av att lära dig vissa övriga arbetsuppgifter på kansliet. Detta för att vi ska kunna täcka upp för varandra när det behövs.
Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och har förmåga att söka tillgänglig information och lära dig IT-system som tillämpas i verksamheten. Erfarenhet av personaladministrativa system är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Om verksamheten
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.