HR-administratör till myndighet i Malmö

Arbetsbeskrivning

Har du en HR-utbildning och vill få värdefull erfarenhet av HR-yrket? Academic Work söker nu för kunds räkning en HR-administratör i 6 månader till en myndighet i Malmö. Vi söker dig som gillar administration och värderar noggrannhet i ditt arbete. Låter detta som någonting för dig? Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för kunds räkning en HR-administratör.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag som HR-administratör är att ge ett proaktivt och professionellt administrativt stöd gentemot chefer inom fakulteterna och det gemensamma verksamhetsstödet.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:


* Administrativt stöd/handläggning i lärarförslagsnämnden och vid rekrytering, annonsering, kontakt med sakkunniga och kandidater samt bereda beslut.
* Bevakning och varsel av tidsbegränsade anställningar och pensionsavgångar
* Hantera HR- och löneadministrativa arbetsuppgifter i vårt löne- och personalsystem Primula och i rekryteringssystemet ReachMee


Du kommer att arbeta i team med HR specialister och HR-administratörer. Även andra administrativa arbetsuppgifter kopplade till HR-avdelningens ansvarsområde som stödfunktion kommer att ingå.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom HR, personalvetenskap eller liknande
- Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete där du arbetat utifrån en tydlig struktur
- Har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift, detta då de ansökningar du kommer att administrera är skrivna på antingen svenska eller engelska

Som person är du noggrann, strukturerad och van att ta mycket ansvar. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är en social och prestigelös person som sprider mycket energi till dina kollegor och som alltid tar dig an nya utmaningar med ett leende.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid i ca. 6 månader
* Placering: Malmö, Triangeln


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024