OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en driven HR-administratör som är redo för nya uppdrag? Nu söker vi dig som vill arbeta inom rekryterings- och anställningsadministration på en attraktiv myndighet i centrala Sundsvall. Låter det lockande med ett ansvarsfullt och varierande uppdrag där du får arbeta både självständigt och i samarbete med andra? Då kommer du att trivas i detta uppdrag. Välkommen med din ansökan redan idag.
I detta uppdrag är du anställd som konsult hos oss. Uppdragets start är enligt överenskommelse, dock senast 15 juni t.o.m. 31 december 2022, men möjlighet till förlängning upp till 1 år. Omfattningen är heltid och arbetstiderna dagtid måndag-fredag.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I din roll som HR-administratör kommer du att arbeta med olika förekommande arbetsuppgifter inom HR området, exempelvis:
Rekryterings- och anställningsadministration
Sjukfrånvaroregistrering
Hantering av enhetens fakturor
Du kommer även att ge viss support till chefer och övriga HR medarbetare i frågor kopplade till avtal, interna riktlinjer och rutiner. Du kommer att arbeta i olika IT system inom HR samt Office paketet.
I din roll planerar och genomför du ditt arbete i nära dialog och samarbete med enhetens chef, HR administratörer och HR specialister. Du har även externa kontakter där bland annat löpande kontakt med löneadministratörer hos Statens Servicecenter ingår.
Kvalifikationer
För att lyckas i uppdraget behöver du tidigare erfarenhet av liknande uppgifter. Det är ett krav att du kan uppvisa och beskriva 2 referensuppdrag med liknande erfarenheter.
Du behöver även:
Ha god samarbetsförmåga
Vara lyhörd
Vara drivande och van att arbeta självständigt
Vana av att arbeta i olika IT system
Kunskaper i Office paketet
Förmåga att kommunicera på Svenska i tal och skrift
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Ansök senast 2022-05-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Uppdraget kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044