OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla ett nationellt stöd för Polismyndighetens kortsiktiga och långsiktiga verksamhetsmål. Ansvaret omfattar områden för Arbetsgivarpolitik och avtal, Chefs- och medarbetarskap, Kompetensutveckling inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet samt Arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande nära samarbete med de fackliga arbetstagarorganisationerna samt myndighetens personalansvarsnämnd.
ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör ingår du i en grupp om totalt 28 medarbetare och tillhör Polismyndigetens nationella HR-avdelning. HR-administratörens huvudsakliga uppdrag är att handlägga HR-ärenden för Polismyndighetens personal och vara administrativt stöd inom samtliga HR-processer till exempel planering, uppföljning och beslut i personal- och rekryteringsärenden. Du ansvarar även för arkivering av Polismyndighetens personalakter vid ärendets avslut.
I uppdraget kan även ingå att delta i nationella nätverk, projekt och utvecklingsarbeten och där bidra med erfarenhet och kompetens inom HR samt lokal och regional kännedom.
Som HR-administratör arbetar du dagligen via Polismyndighetens ärendehanteringssystem i nära samarbete med övriga gruppen samt HR-supporten. Tillsammans tillhandahåller ni ett professionellt, tillgängligt, enhetligt stöd i organisationen samt bidrar löpande till effektiva och kvalitetssäkra processer.
KVALIFIKATIONER
- Examen inom personalvetenskap.
- Mycket goda kunskaper i tal och skrift.
- God van av att arbeta i Microsoft Office.
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem gärna inom personaladministration.
- Erfarenhet av till exempel sälj- eller rekryteringsbranschen.
- Erfarenhet av en roll som stödfunktion samt vana att hålla hög jämn servicenivå.
- Erfarenhet av arbete med arkivering, gärna i en myndighet.
Personliga egenskaper:
- Du är van att arbeta strukturerat, noggrant, systematiskt och resultatfokuserat.
- Du är van att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål.
- Du trivs i en roll där du bidrar till goda relationer, skapar förtroende och ger hög service.
- Du trivs i en roll där du tidvis arbetar i högt tempo.
- Du trivs i en roll med fokus på samarbete, där du är del av ett team.
ÖVRIGT
Anställningen är en allmän visstidsanställning på 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning.
Placeringarna är i; Linköping och Göteborg.
Flextid tillämpas.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75