OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regeringen har beslutat att Sida ska omlokalisera 30 årsarbetstillfällen av befintlig verksamhet vid Sida Stockholm till Gotland. Omlokaliseringen kommer att påbörjas under hösten 2007 och vara avslutad under 2008. Den verksamhet som ska omlokaliseras är löneadministration, uppbyggnad av elektronisk fakturahantering samt Sidas elektroniska förvaltning (arkiv och dokumenthantering). Den ska vara funktionell fr o m juni 2008.
All denna verksamhet kommer att tillhöra avdelningen för Ekonomi och Verksamhetsutveckling, EVU. Avdelningen har för närvarande 5 enheter i Stockholm med ansvar inom områdena ekonomi, juridik, IT, service samt arkiv och post. Totalt har avdelningen ca 95 medarbetare. Fullt uppbyggd kommer den nya enheten ha drygt 25 medarbetare.
Befattningarna kommer att tillsättas i omgångar under jan - aug 2008. I första omgången rekryteras en erfaren person inom respektive område:
-dokumenthanteringsfunktion (dokumentcontroller)
-ekonomiadministration (ekonomiadministratör)
-löne- och reseadministration (HR-administratör)
Dessa tre personer får ett utökat ansvar att tillsammans med enhetschefen säkerställa kunskapsöverföringen och kontinuiteten för den nya enheten under etableringsfasen 2008.
Tjänstgöringen innebär inledningsvis utbildning vid Sidas huvudkontor i Stockholm.
För mer information om Sida se www.sida.se
ARBETSUPPGIFTER
Personalansvaret hos Sida är decentraliserat till linjen. Arbetsuppgifterna för de personer som kommer att arbeta med löne- och reseadministration kommer huvudsakligen att bestå av:
-Administration av löner, reseersättningar och andra anställningsförmåner i PALASSO.
-Serva Sidas huvudkontor med statistik och andra uppgifter inom det personaladministrativa området.
-Internkonsultativt stöd, information och viss utbildning till Sidas chefer och medarbetare vad avser lagar, förordningar, avtal och regler inom det HR-administrativa området.
-Medverkan i utvecklingsarbete avseende policies, riktlinjer och administrativa rutiner inom HR-området på uppdrag av och i nära samarbete med avdelningen för Personal och Organisationsutveckling, PEO, vid Sida Stockholm.
Då delar av arbetet med personalfrågor fortsatt ligger kvar vid Sida Stockholm och verksamheten där är beroende av viss service från HR-administratörerna, kommer en del av arbetet att inriktas på att hitta effektiva framtida samarbetsformer.
KVALIFIKATIONSKRAV
-Gymnasieutbildning eller motsvarande.
-Minst två års erfarenhet av löneadministration.
-Erfarenhet av Windows-baserat lönesystem.
-Allmän IT-kunskap.
-Goda kunskaper i arbetsrätt.
-Goda kunskaper i svenska och engelska.
-Förmåga att utveckla ett arbetssätt och metoder inom det personaladministrativa området.
-Förmåga att prioritera inom sitt arbetsområde.
-Förmåga att tillvarata kunskap och erfarenhet, samt att omsätta dessa i praktiskt handlande i rätt sammanhang.
-Mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera.
-Mycket god förmåga att ge service.
-Noggrannhet.
-Siffersinne.
-Förmåga att kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ.
-Förmåga till överblick och planering.
-Förmåga att ta till sig Sidas verksamhet och organisation.
MERITER
-Erfarenhet av statliga avtal, främst ALFA och Utlandsreseavtalet.
-Erfarenhet av systemadministration.
-Erfarenhet av ekonomiadministration inklusive skatter och avgifter.
-Kunskap om statliga tjänstepensioner.
-Goda kunskaper i Excel.
-Erfarenhet av att arbeta i PALASSO.