OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av HR-administration och framförallt med lönehantering? Till vår kund Outokumpu söker vi en Administratör för ett uppdrag som löper på från maj-aug. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Här har du möjlighet att arbeta på någon av Outkokumpus anläggningar i Avesta, Eskilstuna eller Degerfors,. Arbete hemifrån på viss tid kan möjliggöras.
Om tjänsten
I rollen som HR-administratör kommer du tillhöra löneavdelningen som består av tre löneadministratörer. Tillsammans med övriga i teamet arbetar du med löneförberedande arbete, såsom att genomföra kontroller, för alla medarbetare på Outokumpu i Sverige. Du kommer arbeta med alla vanligt förekommande uppgifter inom HR- och löneadministration. Det innebär bland annat att jobba i tidredovisningssystemet (TimeKey), hantera personal- och villkorsändringar samt pensions- och personalförmånsfrågor. Lönesystemet man arbetar i är SAP. Själva lönekörningen genomförs hos löneleverantören Zalaris.
Som HR-administratör behöver du sätta dig in i lagar och avtal relaterade till lön samt att stötta alla HR-funktioner, medarbetare och chefer i organisationen med löne- och tidregistreringsprocesser. Uppdraget innebär att utföra löneprocessen i rätt tid, korrekt och baserat på svensk lagstiftning, centrala kollektiva och lokala avtal.
Vem är du?
Vi söker dig som har något års erfarenhet av att arbeta med HR, gärna inom lönefrågor.
Goda generella IT-kunskaper och erfarenhet av löne-, HR-, tidregistreringssystem
Arbetsrätt, löne- och branschspecifik kunskap är meriterande
Goda kunskaper i engelska och svenska
Som person är du driven, noggrann, lösningsfokuserad och service-minded. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. För att trivas i rollen som Lönespecialist ska du tycka om att arbeta i ett högt tempo, kunna ta för dig och se framåt samt leverera mot deadlines.
Välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02