OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en HR-administratör till sektionen Rekrytering och Bemanning. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Rekrytering och Bemanning är en sektion inom HR-avdelningen med bred kompetens som ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom rekrytering och bemanning. Sektionen består av ca 180 medarbetare som nationellt ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration.
Nu söker vi dig som vill ingå i vårt nationella uppdrag med placering i Örebro. Du kommer ingå i en grupp med kunniga och drivna kollegor som består av ett antal HR-konsulter och HR-administratörer under ledning av en gruppchef. Gruppens medarbetare är placerade i Örebro och Västerås.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag som HR-administratör är att handlägga administrativa ärenden inom rekrytering och bemanning där du arbetar med att skriva olika typer av anställningsbeslut, beslut om förändrade anställningsförhållanden samt avslut av anställningar. Du arbetar dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra IT-system samt samarbetar och samverkar med övriga delar av organisationen, exempelvis vår HR-support.
I ditt uppdrag som administratör kommer du även arbeta med arbetsuppgifter kopplat till personalarkiv. I det arbetet ingår exempelvis att sortera in olika analoga och digitala handlingar i personalakter, hantera utlämnande av allmän handling samt sekretesspröva handlingar innan utlämnande.
Arbetet innebär att man har många olika kontaktytor vilket betyder att du behöver vara kommunikativ och lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. I rollen ingår även att arbeta gemensamt i gruppen och bidra till uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.
Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter utöver ovan nämnda.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Akademisk examen inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande inriktning arbetsgivaren bedömer relevant
• Minst ett års erfarenhet av självständigt administrativt HR-arbete i närtid
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du även har:
• Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet, företrädesvis statlig
• Erfarenhet av att ha arbetat med arkivering
• Erfarenhet av att ha haft en roll som stödfunktion i rekryteringsprocesser
• B-körkort för manuell växellåda
Rollen förutsätter att du är van att arbeta strukturerat, noggrant och systematiskt. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål. Tidvis är arbetsbelastningen hög samtidigt som du har deadlines att förhålla dig till. Du behöver således ha förmåga att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service och skapar förtroende, du bidrar till goda relationer och ett effektivt samarbete mellan HR och verksamheten.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader
Funktion: HR-administratör
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23/2 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh
Pernilla Bergman, v. 30 och 34
Anette Blomgren, v. 31
Emma Höglund, v. 32-33
Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg
Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75