OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett växande företag som erbjuder bra utvecklingsmöjligheter med medarbetaren i fokus? Skicka då in din ansökan redan idag, rätt person kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Arbetsbeskrivning och HR-teamet
Som HR-Administratör kommer du bland annat arbeta i nära samarbete med HR-chef, HR-generalister och chefer. Din roll kan innebära ett brett spektrum av arbetsuppgifter inkluderat både strategiskt och operativt HR-arbete såväl som kvalificerat chefsstöd. Du kommer bland annat vara ansvarig för att uppdatera och ta fram policys, skapa reviderade anställningsavtal, koordinera och ta fram statistik i vårt HR-system. Delta och förbereda inför fackliga förhandlingar i samråd med teamet.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom en liknande tjänst med en god administrativ förmåga och är serviceminded. Vi är i en tillväxtfas och ser det som meriterande om du har arbetat i en liknande miljö med en stor flexibilitet i din vardag.
Du har en utbildning inom HR, eller annat närliggande område. Du har tidigare minst ett års erfarenhet av brett HR-arbete, vidare är du van vid att supportera chefer. I rollen är det viktigt att du är proaktiv, lösningsinriktad samt har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du trivs i en teambaserad roll och med ett nära samarbete med dina kollegor och chefer. Du har även förmåga att strukturera, organisera och planera din arbetsdag samt lösa problem snabbt och effektivt. Meriterande om du har arbetat och tolkat kollektivavtal tidigare.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en utbildning inom HR-administration eller motsvarande. Kanske är du nyutexaminerad och har arbetat något år i en liknande roll. För att trivas i rollen som HR-administratör hos oss ska du ha erfarenhet inom något av nedan:
- Minst 1 års erfarenhet inom en liknande roll
- Utbildning inom HR/administration eller motsvarande
Vad innebär det att arbeta ihop med oss på Sesol?
- Mycket frihet under ansvar
- Vara med och bygga vår HR-funktion tillsammans med fantastiska kollegor där samarbete är key!
- Du får vara med och påverka de beslut som fattas för vår funktion
- Goda förmåner och bra arbetsvillkor
- Friskvårdsbidrag
- Skandias hälsoförsäkring
- Delta i vårt tävlingsupplägg Golden League med fina priser varje månad
Välkommen in med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-chef Amanda Högberg Bitici på 076 002 68 24.
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida. Sista ansökningsdagen är 2022-11-14.
Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier.
Vi är idag över 700 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping men vi har också etablerat oss i 8 andra städer bland annat Kalmar, Helsingborg, Stockholm, Göteborg och Örebro.
Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.