OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du det låter spännande att utvecklas i en bred och administrativ HR-roll? På Siemens Gamesa erbjuds spännande utmaningar i en internationell kontext!
Om företaget
Siemens Gamesa är en global teknikledare inom industrin för förnybar energi - speciellt inom utveckling, tillverkning, installation och underhåll av vindkraftverk. Sedan 1980-talet har Siemens Gamesa drivit på omställningen mot en hållbar värld och bistår människor, partners och kunder med grön energi. På Siemens arbetar totalt 2 800 personer och omsätter cirka 10 miljarder kronor om året. Företaget har huvudverksamheten i Finspång, men placeringsort för denna tjänst är i Solna.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör fungerar du som stöd i Siemens HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men stundtals sker även samarbeten med andra länder. Din kontaktyta i organisationen är bred och du får möjligheten att utvecklas i en internationell och mångkulturell miljö.
Arbetsuppgifter inkluderar:
• Hantering av tidrapporteringssystem, flex och framtagning av underlag inför lönekörning.
• Fungera som administrativt stöd till Payroll team i samband med lönekörningar.
• Hantera Siemens förmånsportal Benify.
• Ansvarar för delar av onboardingprocessen av nyanställda genom att bland annat uppdatera olika system, beställa telefon och IT-utrustning.
*Informera nyanställda om regler kring tidregistrering, övertid och restid etc.
• Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan, samt allmänna HR-relaterade frågor.
• Kontakt med Företagshälsovård och uppdatera portal med personaldata.
• Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter.
Din profil
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Gärna erfarenhet att arbeta inom HR eller HR-Shared Service med liknande arbetsuppgifter
• Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med löner
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Oscar Ahle, oscar.ahle@skill.se eller Clara Kindahl, clara.kindahl@skill.se
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.