HR-administratör till Siemens Gamesa!

HR-administratör till Siemens Gamesa!

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att ingå i ett stort internationellt bolag med fokus på innovation och framtiden? Har du erfarenhet av HR-relaterade arbetsuppgifter? Vi söker dig som är driven och trivs i en självständig och bred roll med mycket ansvar. Känner du igen dig i detta så kanske du är Siemens Gamesas nya HR-administratör! Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Siemens Gamesa är en av Europas ledande aktörer inom energisektorn, och mer specifik vindkraftteknik. De letar nu efter en HR-administratör till deras huvudkontor i Solna. I rollen som HR-Administratör kommer du stödja diverse HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med bolagets HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men även i andra länder. Du kommer jobba i en händelserik och föränderlig miljö och i en verksamhet med högt tempo med stort fokus på medarbetarna, inkludering och medkänsla.

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Siemens Gamesa. Initialt är uppdragslängden 6 månader, men möjlighet till förlängning finns.

Du erbjuds
- Värdefull erfarenhet och utveckling i en internationell miljö.
- En kreativ arbetsplats i ett team av duktiga och innovativa medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera tidrapporteringssystem, Flex, och ta fram underlag inför lönekörning.
* Agera stöd till payroll-teamet i samband med lönekörningar.
* Uppdatera personallistor och ta fram uppgifter till olika portaler.
* Ha kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan, Skatteverket mm.
* Ansvara för koordination av onboarding och offboarding av medarbetare. Hålla HR-introduktion för alla nyanställda.
* Uppdatering av HR-relaterade policys och guidelines
* Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor.
* Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom HR/personalvetenskap.
- Har god data- och systemvana.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
- Har arbetslivserfarenhet inom HR med liknande arbetsuppgifter.
- Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med löner

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du läsa mer om Siemens Gamesa, klicka här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2024
  • Ansök senast: 21 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024