HR-administratör till SKR

HR-administratör till SKR

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen

Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är medlems- och arbetsgivarorganisation för landets 290 kommuner och 21 regioner. Vi tecknar kollektivavtal för den kommunala sektorn, erbjuder medlemmarna utbildning, rådgivning och service samt stöd för verksamhetsutveckling. Tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärden och påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på utveckling av demokrati och välfärd.

Det finns 5 sektioner inom avdelningen för ledningsstöd varav en är inom HR-området. Idag består sektionen av 4 HR-strateger, 2 löneadministratörer samt HR-chef. SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm.

Gå gärna in på vår hemsida för att läsa mer om oss SKR.se

Arbetsuppgifter

Tillsammans har avdelningen för ledningsstöd en viktig roll i ett pågående förändringsarbete kallat SKR 2023. Det handlar om att utveckla vårt medlemserbjudande, nå budget i balans och utveckla både våra egna och organisationens arbetssätt. Vi vill vara imponerande bra på ledningsstöd. Hela HR-sektionen arbetar med att organisera sig för att möta det nya behov som uppstår och söker nu sin nya HR-administratör som är med och bidrar på denna förändringsresa.

Du kommer att arbeta med olika administrativa uppgifter och processer inom HR-området i nära samarbete med sektionens medarbetare som t ex

Utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt kring HR-administration.Administrativt stöd vid rekrytering som att publicera annonser på Offentliga Jobb och sociala medier samt bokning av intervjuer mm.Ansvara för administrationen kring kompetensutveckling samt utveckling av rutiner och processer.Samordna processen för introduktion av nya medarbetare inom SKR.Bistå HR-chef med administrativt stöd t ex underlag samt administrera kalender och planering.Skriva protokoll och minnesanteckningar.

Kvalifikationer

Du har avslutad gymnasieutbildning. Har du även eftergymnasial utbildning inom HR är det en fördel.Du är en van administratör som genom några års erfarenhet inom HR-området fått mycket god kunskap kring hur HR-processer fungerar. Du har hög digital kompetens och är en van användare av Office-paketet med goda kunskaper in Excel.Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Meriterande med kunskaper i franska då vi har en filial i Bryssel.

Du gillar att arbeta administrativt och serviceinriktat. I rollen kommer du ha många olika kontaktytor främst internt och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga. Då rollen innebär många olika administrativa arbetsuppgifter tror vi att du är strukturerad, ordningsam och noggrann i ditt sätt att arbeta. Dessutom har du god förmåga att göra prioriteringar i ditt arbete och tar egna initiativ. Utveckling genom digitalisering är en prioriterad fråga för hela SKR liksom för HR-området och vi ser därför att du är digital och gillar att arbeta med digitala system.

Är du en självgående, kvalitetsmedveten och strukturerad HR-administratör då kanske detta är en roll för dig.

Vårt erbjudande

Som HR-administratör ingår du i en grupp med kollegor där vårt främsta uppdrag är att stötta verksamheten och göra det enklare för chefer och medarbetare att göra sitt arbete. Detta gör vi med noggrannhet, en stolthet för yrket och med ödmjukhet för de medarbetare vi verkar för.

Vi erbjuder ett spännande uppdrag som ger många möjligheter att utvecklas tillsammans med de närmaste kollegorna och den övriga organisationen. Som medarbetare inom SKR får du jobba i en kompetensdriven och samhällsviktig organisation som är med och formar idéer för välfärd och utveckling. 

Välkommen till en arbetsplats där medarbetarna har möjlighet att påverka morgondagens samhälle!

Ansökan

Låter detta stimulerande, kanske rent av utmanande? Skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på "Ansök här".

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 22 november 2021.

I denna rekrytering samarbetar SKR med HRM Affärsutveckling AB. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta HRM:s ansvariga rekryteringskonsult Jeanette Reuterskiöld på e-post jeanette.reuterskiold@hrmab.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 november 2021

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024