HR administratör till Solna

HR administratör till Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ansvarsfull, strukturerad och hjälpsam HR administratör till ett mindre företag i Solna. Rollen som HR administratör är ny och du får stora möjligheter att själv utforma tjänsten. Vår kund utvecklas ständigt och i rollen kommer du att få tillfälle att vara med och forma ett framtida arbetssätt. Tjänsten ger möjlighet till att utveckla verksamheten i Sverige men också ett brett internationellt kontaktnät.



Dina framtida arbetsuppgifter

Som HR administratör ansvarar du främst för att stötta chefer och medarbetare i alla HR- och personalrelaterade frågor. Du ska hjälpa och vägleda i alla frågor, högt som lågt. Detta kan gälla till exempel personalärenden, arbetsrättsfrågor, arbetsmiljö- eller rehabiliteringsärenden eller rekrytering och avveckling.

I rollen ansvarar du också för att administrera avtal, kalla till personalmöten och uppdatera personalinformation.

Rollen innebär ett tätt samarbete med HR kollegor internationellt och du kommer att få ett brett kontaktnät både inom och utanför organisationen.

Kvalifikationer

Du kan gärna vara i början på din karriär. Du ska ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Genom din utbildning och kanske praktik eller första jobb har du skaffat en bred förståelse för HR och arbetsrätt. Du har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i såväl skrift som tal. Du har också mycket god datorvana och behärskar Office-paketet mycket väl. Det är meriterande om du har arbetat i ett HR-system.

Vem är du?

Viktiga egenskaper är att vara social, prestigelös och öppen. Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är lösningsfokuserad och gillar att arbeta på ett proaktivt och smart sätt. Du har inga problem att arbete självständigt.

Du har vidare skinn på näsan och är bra på att kommunicera. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara förändringsbenägen, flexibel och driven. Du trivs i ett mindre bolag där alla hjälps åt.



Mer om tjänsten

- Direktrekrytering

- Tillsättning: omgående enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid

- Placering: Solna och hybrid

- I den här annonsen framgår inte vår kunds namn. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är under intervjun.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval och intervju kommer att ske löpande.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024