HR-administratör till spännande globalt teknikbolag

HR-administratör till spännande globalt teknikbolag

Arbetsbeskrivning

Är du kommunikativ och drivs av att arbeta stöttande med HR? Lockas du av att tillhöra ett glatt HR-team och bidra till att skapa struktur för HR-processer? Då kan detta uppdrag som HR-administratör hos vår kund vara rätt för dig!

Arbetsbeskrivning
Här kommer du att få tillhöra en global organisation som jobbar med att erbjuda tekniska produkter och IT-tjänster. Totalt består organisationen av 49 000 anställda. I din roll som HR-administratör kommer du att få tillhöra ett mindre HR-team bestående av fyra personer. Tillsammans arbetar ni med HR på nordisk nivå och stöttar ca 250 medarbetare och chefer.

I rollen som HR-administratör kommer du framför allt att arbeta administrativt och utveckla ett brett spektrum av HR-processer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

- Utveckla mallar, rutiner och dokument tillhörande en HR-handbok som ska bygga på organisationens HR-processer under året.
- Se över rutinen och materialet för processer kopplat till on- och offboarding av medarbetare.
- Uppdatera befattnings- och arbetsbeskrivningar.
- Se över och förbättra texter och material för organisationens utbildningsportal och intranät.
- Skapa en process och upplägg för organisationens hälsosatsning för kommande år.

Vem söker vi?

För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du har erfarenhet av en HR-administrativ roll sedan tidigare. Du har en förståelse för de olika HR-processerna under HR-året och uppskattar att arbeta administrativt och strukturerat. Vidare ser vi att du behärskar engelska obehindrat och känner dig trygg med att arbeta i officeprogrammen.
Som person ser vi att du är självständigt och tycker om att ansvara för dina egna processer och uppgifter. Du har en förmåga att se helheten, samtidigt som du har ett öga för detaljer och förbättringsmöjligheter. Du trivs med att bidra med nya lösningar för att utmana gamla arbetssätt och processer.

Om uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR hos vår kund som kommer att pågå under sex månader. Vi på Jurek HR erbjuder en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, där du på sikt har möjlighet att utvecklas inom HR. Vår kund har sitt kontor beläget i Alviks Strand och det finns möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi hanterar urval och intervjuer löpande i denna process och hoppas tillsätta rollen så snart som möjligt – Så låter detta som något för dig? Skicka då in din intresseanmälan direkt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2022
  • Ansök senast: 20 december 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024