OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vill du vara en del av ett engagerat och dynamiskt HR-team? Vi söker nu en HR-administratör till vår kund i Malmö för ett konsultuppdrag på 3 månader med god chans till förlängning. Uppdraget genomförs via oss på Poolia och innebär en heltidstjänst på plats. Känner du igen dig i nedan beskrivning? Skicka in din ansökan redan idag, då vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HR-administratör kommer du att arbeta brett inom HR-området och stötta både chefer och medarbetare i olika personalärenden. Du kommer att hantera rehabiliteringsärenden, HR-KPIér, rekrytering och andra HR-generalistuppgifter. Du kommer att supportera 5 chefer som ansvarar för olika skiftlag, vilket innebär att du behöver vara bekväm med att arbeta med personalfrågor på både kollektivsidan och tjänstemannasidan. Din roll inkluderar även att rapportera viktiga HR-siffror till ledningsgruppen.
En viktig del av tjänsten innebär att stötta chefer i arbetsrättsliga frågor samt att tolka och tillämpa kollektivavtal. Det kan också hända att du får hantera personalfrågor som kräver snabb uppmärksamhet, så det är viktigt att du trivs i en roll där ingen dag är den andra lik. Löneavdelningen är baserad i utomlands, vilket innebär att vissa administrativa uppgifter, som rapportering till försäkringskassan, kommer att hanteras lokalt på kontoret.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med HR-frågor inom kollektiv-och tjänstemannasidan, och är van vid att tolka kollektivavtal. Du behöver ha förmågan att ha en snabb översikt över vad som behöver göras. Du trivs i en roll där du kan vara både strategisk och operativ, och du är inte rädd för att ta dig an såväl avancerade som enklare arbetsuppgifter. Din prestigelöshet och din förmåga att samarbeta nära med ditt team är nyckelfaktorer för att trivas och lyckas i denna roll.
Om verksamheten
Du blir en del av ett litet, sammansvetsat HR-team som består av en HR-chef och ytterligare en HR-administratörer. Här råder en öppen och prestigelös kultur där alla hjälps åt och där det finns utrymme för både skratt och seriösa diskussioner. Arbetsuppgifterna varierar, från att hantera viktiga HR-frågor till att hjälpa till med posten och scanna fakturor.
Arbetstiden är måndag till fredag, 8:00-16:30, och tjänsten är 100% on site.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336