OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Kultur- och fritidsförvaltningen
Kultur- och fritidsförvaltningens uppdrag är att erbjuda alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter. Förvaltningen står inför nya spännande utmaningar såsom byggnation av ny simhall, nya idrottsarenor, satsning på mer offentlig konst och utveckling av kreativa mötesplatser.
Inom ramen för kultur- och fritidsnämndens uppdrag ska förvaltningen arbeta med utveckling av kultur, idrott - och fritidslivet. Vi vill bidra till att Linköping blir en attraktiv, hälsosam och kreativ stad som genomsyras av puls och passion!
Är du intresserad av att ge Linköpingsborna en meningsfull fritid, då finns goda chanser att du skulle kunna trivas och skapa resultat här.
Om arbetsplatsen
Linköpings stadsbibliotek arbetar som en helhet och består av huvudbibliotek, tio närbibliotek inklusive en bokbuss.
Målet är att biblioteket ska vara en interaktiv mötesplats med kunskaps-, kultur- och läsinspiration för alla. Vi arbetar med att lyfta prioriterade målgrupper, verka utanför de egna lokalerna, samarbeta med andra verksamheter samt att öka deltagandekulturen.
Arbetsbeskrivning
Som HR-administratör kommer du att ha en central roll med nära samarbete till ledningsgruppen. En stor och viktig del av arbetet består av att lägga bemanningsschema för olika informationspunkter på huvudbiblioteket och närbiblioteket. Detta arbete görs idag i Google kalkyl. Dina arbetsuppgifter innebär även att besvara frågor från personalen rörande avtal, ledigheter och scheman. Arbetsuppgifter som HR-administratör innefattar även bland annat:
• Bemanningslösning
• Chefsstöd
• Kontakt med försäkringskassan, löneservice och andra samarbetspartners
• Justera tidsstämplingar från medarbetare
• Diarieföring och dokumenthantering
• Tidrapporter
• Löner
Du är ensam i din roll som HR-administratör men du arbetar tillsammans med personalgruppen och ledningsgruppen. Det förekommer även jourtelefon på helger där det är ett roterande schema ca var 5e vecka mellan HR-administratör, assistenter och chefer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom administration eller HR alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
Det är meriterande om du har tidigare arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med fördel har arbetat med schemaläggning. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat i Heroma och/eller Google workspace.
Då du är ensam i rollen som HR-administratör är du en person som tar du ansvar för din uppgift och strukturerar upp ditt arbetssätt för att driva dina processer vidare.
Du arbetar bra med komplexa frågor och för att lösa problem har du förmågan att kunna bryta ner problemet i mindre delar för att få en bättre förståelse. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och arbetar bra tillsammans med andra människor. Du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Vidare är du trygg och stabil och kan anpassa ditt förhållningssätt till olika situationer i arbetet. Du har en positiv attityd till arbetet och verksamheten och handlar i enlighet med fattade beslut.
Information om tjänsten
Tillträde: 2022-08-01 eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 9474
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?