OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en HR-administratör till oss på stadsmiljöförvaltningen!
Som HR-administratör på stadsmiljöförvaltningen kommer du att vara ett administrativt stöd till organisationens löpande HR-arbete. I rollen ingår HR-uppgifter av administrativ karaktär såsom anställningar, systemadministration, framtagande av statistik och uppföljningsunderlag med mera. I rollen ligger att stödja chefer och avdelningsadministratörer i kunskap kring personaladministration och personaladministrativa systemet Personec. Du samordnar och administrerar utbildningar och HR-aktiviteter. I rollen ingår även utredningsarbete.
Du kommer att ge support och agera rådgivare i alla typer av HR-administrativa frågor. Du kommer också att vara den hos oss som kan schema- och bemanningsfrågor bäst. För att lyckas som HR-administratör är det viktigt att du har lätt för att skapa och bibehålla goda samarbetsrelationer.
Som HR-administratör ingår du i HR-avdelningen som leds av förvaltningens HR-chef och består av 17 medarbetare med bland annat HR-specialister, HR-administratörer och utvecklingsledare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH/KY-utbildning inom HR eller likvärdigt. Du är van och har erfarenhet av arbete i HR-system. Du har erfarenhet av att arbeta i kommunal och/eller regionalförvaltning. Har du tidigare arbetat i Personec och har erfarenhet av att lägga schema och beräkna dygnsvila är det meriterande.
Rollen ställer krav på att du har en administrativ ådra och trivs med att koordinera. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift och är bra på att lösa problem. Det är viktigt för oss att du gillar att arbeta tillsammans med andra samtidigt som du har ett starkt eget driv och självständigt tar ägandeskap för dina projekt och uppgifter.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.