HR-Administratör till Styrsöbolaget

Arbetsbeskrivning

Detta är en konsulttjänst via Wise Professionals med start så snart som möjligt.

Tjänstens placering är hos Styrsöbolaget på kontoret i Långedrag, Göteborg och är en deltidstjänst på 70%.

Ditt uppdrag
Styrsöbolaget är inne i en förändringsfas och vi söker nu dig som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Som HR-administratör på Styrsöbolaget så erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter i en spännande bransch som fyller en viktig samhällsfunktion.


Som HR-administratör kommer du att ingå i den Operativa avdelningen som idag består av sju medarbetare. Du kommer att arbeta mot uppsatta mål och följa Styrsöbolagets processer och policys. Tjänsten är en administrativ roll där du bland annat kommer att hantera anställningsavtal, behörigheter, föra statistik, administrera uppdatering av intranät med mera.

I din roll som HR administratör kommer några av dina arbetsuppgifter innebära;

Administrera underlag och hantera personaladministration i Hogia

Arbeta med anställningsavtal, inklusive tolkning av kollektivavtal

HR-administration så som uniformshantering, internkommunikation samt administrera statistik, behörigheter, intyg och mönstring för våra ombordanställda

Support i rekryteringsprocesser inkl introduktion och utbildningsplanering

Utveckling av arbete med HR-statistik och annan uppföljning

Övrig stöttning av den Operativa avdelningens administrativa processer


Din bakgrund

För att trivas i denna roll så ser vi att du har tidigare erfarenhet av liknande administrativa uppgifter. Du har god social förmåga och tycker om att ha kontakt med människor samt är lösningsorienterad. Vi ser att du är van av att arbeta i Officepaketet och sedan innan god datavana. Meriterande är om du har erfarenhet av Hogia eller annat lönesystem. Meriterande är även om du har erfarenhet av bemanningssystemet Quinyx eller Pajp. Du får gärna besitta en eftergymnasial utbildning med inriktning mot det personaladministrativa området eller en akademisk utbildning inom Lön och HR.

Det är en administrativ roll som ställer krav på att du trivs att arbeta med administrativa och återkommande arbetsuppgifter och är strukturerad och noggrann. I rollen arbetar du tillsammans med övriga medarbetare på Operativa avdelningen och det är viktigt att du är flexibel och har en serviceinriktad framtoning


Personliga egenskaper

Vi söker dig som med ett strukturerat arbetssätt är van att med positiv energi och på egen hand driva uppgifter och ta ett eget stort ansvar samtidigt som du trivs att samarbeta med andra. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och ser dig själv som prestigelös. Du är van att hantera flera olika saker parallellt och trivs i en miljö där det snabbt kan uppkomma förändringar. För att trivas bör du stimuleras av en miljö med högt tempo och tycka om att arbeta i en verksamhet med säsongsvariationer.





Om Styrsöbolaget

Styrsöbolaget är ett rederi som bedriver passagerar- och frakttrafik i Göteborgs södra skärgård och Göteborgs hamn på uppdrag av Västtrafik och Trafikkontoret. Trafiken bedrivs med 20 fartyg och vi transporterar årligen cirka 5,8 miljoner passagerare, 7 000 fordon och ca 10 000 ton gods. Vi är 125 tillsvidareanställda, ytterligare ett 70-tal vikarier under sommarsäsongen och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Styrsöbolaget ingår i den internationellt verksamma koncernen Transdev.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.  

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. 

Nyfiken på att veta mer? 

Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Rebecca Jonsson, rebecca.jonsson@wise.se och Anette Hartlin anette.hartlin@wise.se

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. 

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024