OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker dig som tror på alla människors lika värde och vill arbeta i en organisation som styrs efter dessa värderingar! Har du erfarenhet av att arbeta i rollen som HR-administratör och letar efter en ny utmaning? Du erbjuds en varierande och spännande tjänst där kulturen präglas av prestigelöshet och omtanke för varandra. Välkommen med din ansökan redan idag, då vi arbetar med ett löpande urval för intervjuer!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att arbeta med schemaläggning, lönerevision med justering och revidering i Excel, hemsida och sociala medier. Du kommer även arbeta med rekryteringsprocessen, attrahera nya medarbetare samt vara ett stöd i personaladministrativa frågor till våra Uppdragsansvariga. I din roll som HR-administratör kommer du medverka i projekt i organisationen där din kompetens och delaktighet är värdefull.
Tjänsten är en heltidsanställning med placering på Sydassistans kontor på Limhamn. Arbetstiderna är kontorstider (med flexibilitet) måndag till fredag. Du rapporterar till VD som kommer bli din närmsta chef.
Vem är du?
Du har en utbildning inom HR, antingen från universitet, högskola eller YH, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med personaladministrativa arbetsuppgifter samt har erfarenhet av rekrytering och/eller bemanning. Din erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är viktig då du självständigt kommer driva ditt eget arbete och dina processer framåt. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med hemsidor, LinkedIn och sociala medier.
Då du kommer ha många kontaktytor är det viktigt att du är serviceminded och tycker om att möta andra människor. På Sydassistans hjälps ni åt kollegor emellan och därför är det viktigt att du trivs bra med att arbeta i team och har en hög samarbetsförmåga. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Det är avgörande att du delar företagets grundvärderingar.
Du har vana att arbeta i Office-paketet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med systemen Tidvis och Agda PS.
Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Om verksamheten
Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer i södra Sverige med funktionsvariationer. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots sina funktionsvariationer, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336