HR-administratör till Tillväxtverket

HR-administratör till Tillväxtverket

Arbetsbeskrivning

Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.

Start av tjänsten är så snart som möjligt och ett första avtal kommer att skrivas fram till årsskiftet. Tjänsten är på heltid och du blir anställd som konsult via Poolia. Det finns möjligheter att utgå från något av Tillväxtverkets kontor, eller att helt jobba på distans.

Om tjänsten
HR-enheten arbetar med att driva HR-frågorna på myndigheten samt att ge stöd till Tillväxtverkets chefer och medarbetare. Enheten består av 13 medarbetare, HR-administratörer, HR-strateger, HR-specialister och HR-chef. Du kommer att arbeta för hela myndigheten tillsammans med dina kollegor i HR-teamet. Du kommer att driva egna projekt och samverka med dina kollegor på HR-enheten. Du kommer att ha en aktiv roll och aktivt samverka med andra enheter på myndigheten med förbättringsarbete.

Exempel på arbetsområden:
• Vara stöd i frågor från chefer och medarbetare
• Friskvårdssatsningar Digitalisering av arbetssätt
• Uppdatera rutiner utifrån myndighetens avtal och perspektiv.
• Avstämning utifrån varsel, flextid, löner
• Stötta vid rekryteringsprocessen
• Uppdatering av medarbetarsidor
• Övrigt förekommande uppgifter på en HR-enhet

Vem är du?
För att söka tjänsten ska du ha:
• Eftergymnasial utbildning inom personal/HR eller ekonomi eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömmer som likvärdig
• Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av utveckling av administrativa processer och verktyg
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Meriterande är:
• Vana att arbeta i många olika system parallellt
• Erfarenhet av lönesystemet Primula. Erfarenhet rekryteringsverktyget Reachmee
• Erfarenhet av rekrytering
• Erfarenhet av statlig verksamhet

Som person söker vi dig som har en hög administrativ förmåga, är noggrann med hög drivkraft. Det är även viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga samt att du tycker om flexibilitet. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 23 september 2022

Liknande jobb


26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024