HR- administratör till trevligt teknikföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad personalvetare och en serviceinriktad person som tidigare arbetat administrativt? Då kan du vara den vi söker! Vi söker efter en HR administratör till vår kund som är ett välkänt teknikföretag. Företaget sitter i trevliga och moderna lokaler i Solna

Du kommer ingå i ett HR-team på 3 personer och arbeta med bred HR-administration. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start så snart som möjligt och fram t o m 31 december 2019. Kunden önskar att anställa vår konsult efter hyrtidens slut.


Arbetsuppgifter:

I rollen kommer du arbeta med bred administration. Kontakt med chefer, HR Business Partners och medarbetare via mejl är en naturlig del av arbetet. Du kommer arbeta mycket i Excel och olika personalverktyg.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ta hand om inkommande ärenden via mail, allt ifrån att ta fram personallistor till frågor om förmåner och villkor

- Skriva platsannonser
- Uppdatera organisations- och personalförändringar i personalsystemet

- Skriva anställningsavtal
- Medverka vid rekryteringsarbetet

Utbildning/Erfarenhet:


Vi söker dig som är en van administratör med goda kunskaper i Office paketet, främst i Excel. Du har en utbildning inom HR eller något vi bedömer likvärdigt. Det är meriterande ifall du arbetat med personalfrågor tidigare. Vidare är du serviceminded med hög integritet Goda kunskaper i arbetsrätt är ett plus liksom mycket goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift.


Om dig:

- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
- Du behärskar Officepaketet och du har god erfarenhet av Excel
- Du har arbetat med personalfrågor tidigare
- Du har goda kunskaper om arbetsrättsliga frågor

Som person ser vi gärna att du är orädd, social och trivs med att arbeta i team. Du är ordningsam och van att arbeta flexibelt med olika arbetsuppgifter.


Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer kommer att ske löpande. Kontakta gärna Svante Norin på mejl svante.norin@andara.se eller telefon 0708 - 571152 vid frågor om tjänsten.

OBS OBS OBS OBS: vi tar inte emot ansökningar via mejl!

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 mars 2019

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024