HR-administratör till trivsamt bolag!

HR-administratör till trivsamt bolag!

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en HR-administratör till en långsiktig tjänst. Det är en bred roll där du får jobba med flera olika delar inom HR-området och där du stöttar chefer och är kontaktperson i generella HR-frågor.

Vår kund har i dagsläget sitt kontor i Frihamnen men framåt våren flyttar man till nya lokaler i Mölndal. Tjänsten är på heltid och vi söker dig som har möjlighet att börja så snart som möjligt!

Arbetsuppgifter
Att arbeta som HR-administratör innebär att jobba brett inom området gentemot tre olika bolag i koncernen. Bolaget ingår i en större koncern där du har kollegor inom HR på andra bolag, men just här arbetar du ensam i din roll. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:


- Sköta rekryteringsprocesser från start till mål

- Administration kring avtal och kompetenskartläggning

- On- och offboarding samt se över rutiner gällande detta

- Stötta chefer i ledarskap och medarbetarsamtal

- Hantera arbetsmiljöfrågor, uppdatera handbok och säkerställa att policys och riktlinjer följs

- Viss lönehantering, ex. reseräkningar, traktamente och bonusberäkningar

- Rapportering av sjukfrånvaro

- Utveckla läroplattform

Du arbetar både med årligen återkommande HR-aktiviteter och diverse ad-hoc uppgifter som är relaterade till HR.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR och något års erfarenhet av brett administrativt HR-arbete. Troligtvis har du vana av att supportera chefer i diverse frågor och är insatt inom svensk arbetslagstiftning. I rollen kommer du kommunicera med både svenska och utländska kollegor vilket kräver goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi ser också att du är IT-kunnig med goda kunskaper inom Officepaketet och erfarenhet av Flex HRM är meriterande.

Som person är du positiv, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt och är duktig på att planera, strukturera och prioritera. Du kommunicerar lätt med andra och skapar relationer med lätthet. Vi tror att du stimuleras av utmaningar och snabbt uppkomna situationer och arbetsuppgifter vilket kräver hög arbetskapacitet och förmåga att ta egna initiativ.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 9 januari.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 9 januari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024