HR administratör till uppdrag på universitet

HR administratör till uppdrag på universitet

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat i en administrativ roll tidigare och vill arbeta med HR relaterade arbetsuppgifter? Har du kanske till och med en utbildning inom HR-området eller tidigare erfarenhet? Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
I rollen som HR administratör arbetar du i en internationell miljö, där en stor del av våra medarbetare och besökare kommer från andra länder. Du kommer ingå i institutionens HR-funktion om tre personer, en HR-partner och två HR-administratörer, som arbetar tätt tillsammans med att stötta verksamheten i olika HR frågor. Som administratör kommer du ha en omväxlande roll, där du ger ett professionellt stöd i administrativa HR-processer till chefer och medarbetare.
Du kommer att arbeta brett och varierat med löpande HR-administration inom många områden. Upprättande, förlängning och avslut av anställningar utgör en stor del av tjänsten. Även utannonsering av anställningar och rekryteringsadministration är en betydande del av det dagliga arbetet. Du kommer även arbeta med övrig HR-administration vid institutionen.

Denna anställning innebär stora kontaktytor. Engelska språket, i både tal och skrift, kommer att användas dagligen.
Även andra arbetsuppgifter inom institutionen kan förekomma.
Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt samt att du självständigt kan planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att skapa kontakter och goda relationer i ditt arbete samt ett professionellt förhållningssätt och en utpräglad social kompetens. Du är stabil, lösningsfokuserad, har lätt för att ta till dig ny information och trivs i ett arbete med omväxlande uppgifter, där du har förmåga att kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt.

Vi söker dig som uppfyller följande;

• gymnasieexamen
• dokumenterad flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• god datorvana och systemförståelse med goda kunskaper i Officepaketets standardprogram Word, Excel och Powerpoint

Det är meriterande om du har:

• vidareutbildning inom beteendevetenskap/HR-område eller dokumenterad flerårig erfarenhet av HR-administration

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% och förväntas starta så snart möjligt och pågår i 12 månader, med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se. 
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2024
  • Ansök senast: 30 augusti 2024

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024