HR Administratör till Väderstad AB

HR Administratör till Väderstad AB

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten att ingå i Väderstad ABs HR Team om ca 15 personer! Välkommen med din ansökan till tjänsten som HR Administratör.

Om företaget
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2021 hade Väderstad 1 900 medarbetare och omsatte 4,2 miljarder kronor.

Vill du ha mer info så kolla gärna på denna korta film om Väderstad AB:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR administratör på Väderstad kommer du att få en varierad roll med möjligheten att arbeta brett inom HR området.

Exempel på uppgifter är:

-Stötta HR-avdelningens support- och lönefunktion med administrativa uppgifter såsom rapportering till myndigheter, hantera underlag till lönekörning, hantering av personal i vårt personalsystem Aditro.
-Koordinera kurser och utbildningar
-Rekryteringsadministration
-Administrativ support till avdelningen

Du ingår i ett HR Team om ca 15 personer där de arbetar tätt tillsammans i att stötta Väderstad med olika HR frågor. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Väderstad, dock finns möjligheten att delvis arbeta hemifrån eller på vårt kontor i Linköping.

Din profil
Du har förslagsvis en eftergymnasial utbildning inom HR , alternativt relevant arbetslivserfarenhet. Du har sedan tidigare arbetat i en administrativ roll där du haft många interna kontaktytor.

För att trivas i rollen ser vi att du är driven, tar eget ansvar och är van att jobba självständigt.
Samtidigt gillar du att samarbeta och har en god kommunikativ förmåga.
Vidare ser vi gärna att du är strukturerad och är med och bidrar till ett gott samarbetsklimat.

Ansökningsförfarande
Detta är en konsultlösning till 2023-06-30 vilket innebär att du blir anställd av Skill och jobbar på uppdrag hos kundföretaget.
Tillsättning sker omgående så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Vi tar ej emot ansökningar via mejl. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Skill, Malin Gustafsson.
Malin.Gustafsson@skill.se.


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024