HR-administratör till välkänd aktör inom transportindustrin – Södertälje

HR-administratör till välkänd aktör inom transportindustrin – Södertälje

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med erfarenhet av personaladministration och är på jakt efter ett nytt spännande uppdrag! Om du trivs i den stöttande och koordinerande HR-rollen samt uppskattar nära arbete med dina kollegor så kan det här vara din nästa arbetsplats. Läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en personaladministratör till vår kund, ett företaget som är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med partners och kunder driver dom omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje, på HR-avdelningen som behöver stöttning omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Uppdraget innefattar alla de för rollen vanliga arbetsuppgifterna så som att administrera allt vid en ny anställning, det som kan ske under en anställning – ex. tjänstledighet, byte av lön, byte av tjänsteställe, friskvård, pensioner m.m. – samt det administrativa kring en avslutad anställning. Det är ett stort företag som genererar mycket administration kring detta och har stora flöden.
Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du är en skicklig administratör som är ordningsam, noggrann och strukturerad, samt har ett gott öga vad gäller prioritering av arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs när tempot är högre och med god samarbetsförmåga och stort engagemang ser du till att alltid ge den bästa servicen. Du värdesätter kvalitén i det du levererar och tar ansvar för ditt arbete.
Låter det här som en intressant utmaning? I så fall vill vi gärna veta mer om dig, så skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Tidigare erfarenhet av HR administration eller arbetat med andra administrativa flöden
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Eftergymnasial utbildning, med fördel juridisk, ekonomisk eller beteendevetenskaplig
Erfarenhet av att arbeta i systemet Aditro
Intresse för IT system så som att administrera behörigheter i HR systemet, bygga organisations- och chefsstrukturer

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid i 6 månader, med möjlig förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33381 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 800 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024