HR-administratör till välkänd fordonskund i Göteborg!

HR-administratör till välkänd fordonskund i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Älskar du service och administration? Har du en utbildning inom HR och söker efter en spännande arbetsplats där du kan växa och utvecklas? Då ska du söka denna tjänst! Till vår globala fordonskund i Göteborg söker vi just nu en HR-administratör. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig fram till årsskiftet med mycket god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör kommer du tillhöra kundens PA (Personal Administration) team som har ett stort intresse av att arbeta administrativt, men även med människor. Där kommer du hantera allt administrativt kring medarbetarnas anställning. Vidare kommer du hantera och registrera ledigheter/frånvaro, sjukdom, löneförändringar, byte av tjänst, arbetstillstånd, ändring av arbetstid etc. PA-teamet ingår i en administrativ enhet med ca 20 medarbetare.

Vem är du?
Till rollen som HR-administratör söker vi dig som har en positiv inställning och tycker om att arbeta inom ett serviceinriktat yrke. Du har ett konsultativt förhållningssätt och sätter kunden i centrum. Det finns en vilja och förmåga att ta stort eget ansvar och du är effektiv och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga. Du ska ha erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter och har minst eftergymnasial utbildning med relevant inriktning för uppgifterna. Vidare behärskar du engelska i både tal och skrift och älskar att jobba i IT-system som Excel och SAP.

Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer. Du kommer stundtals att arbeta i ett högt tempo med arbetsuppgifter som har en tydlig deadline. Vi söker därför dig som är en stresstålig person med förmåga och ett professionellt bemötande gentemot kunder, externt såväl som internt och har lätt för att samarbeta med andra. Du har intresse för och förmåga att ta ansvar, inte bara för din egen arbetsinsats utan för hela teamets mål och resultat.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 12 april 2021

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024