OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare Interim & Recruitment grundades 2017 med visionen att erbjuda kompetent personal inom HR, ekonomi och administration. Genom engagerad personal som brinner för hantverket levererar vi pricksäkra matchningar och snabba resultat på våra kunders behov. Novare Interim & Recruitment är en del av humankapitalhuset Novare och tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se.
Är du en kommunikativ, driven och hands-on person som gillar att skapa strukturer? Då ska du fortsätta läsa! Vi på Novare Interim and Recruitment söker nu en HR-administratör för ett längre uppdrag ute hos kund!
Om rollen
Hos oss finns många möjligheter att ur ett HR-perspektiv vara med att påverka vår fortsatta digitala transformation. Som HR Administratör kommer du vara en viktig del i att vi lyckas med denna resa. Nu när en av våra kollegor går på föräldraledighet söker vi nu dig som vill fördjupa dina kunskaper inom HR och lära dig HR-processerna hela vägen från ax till limpa. Eftersom många av våra processer är digitala vill vi att du har erfarenhet av och intresse för administration och system. Det här jobbet kräver ett tätt samarbete med dina kollegor och innebär samtidigt en fantastisk chans att utveckla din yrkesidentitet och samtidigt ha väldigt kul på vägen.
Vad går arbetet ut på?
Rollen innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter av administrativt HR-arbete med fokus på att stötta chefer och medarbetare i administrativa HR-frågor, samt att tillsammans med övriga kollegor se till att HR-funktionen levererar enligt företagets strategiska mål. Vi arbetar i team med HR Business Partners för att kunna erbjuda organisationen ett heltäckande HR-stöd. Eftersom många av våra processer är digitala vill vi att du har erfarenhet av och intresse för program och system. Du blir processägare för våra system och är involverad i HR-processer såsom lönerevision, lönekartläggning, medarbetarundersökning etc. Du ansvarar för att avtal och villkorsförändringar sker i enlighet med gällande lag, avtal och policyer. Stötta i generell administration, driva och stötta i förändring i ledarskap och organisation.
Vem söker vi?
I den här rollen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och söker därför dig som är kommunikativ, relationsskapande, organiserad, lösningsfokuserad och ödmjuk. För att lyckas med arbetet krävs det också att du är flexibel, inspireras och motiveras av förändringar och trivs i en utvecklande miljö med högt tempo.
För att matcha rollen har du:
• Akademisk examen inom HR eller motsvarande kunskaper/erfarenheter
• Några års erfarenhet av brett och operativt HR-arbete
• Vana att tolka arbetsrättsliga ärenden och kollektivavtal
• God social kompetens
• Goda IT-kunskaper
Övrig information
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid, 100 %
Uppdragslängd: Ca 1 år
Anställning: Konsultuppdrag via Novare Interim & Recruitment
Är det här rätt utmaning för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, vänligen maila rekryteringsansvarig louise.eriksson-hellstrand@novare.se Notera att vi utifrån GDPR endast tar emot ansökningar via annons.
Varmt välkommen med din ansökan!