HR-administratör till vår HR-organisation

HR-administratör till vår HR-organisation

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba omväxlande med HR administration så önskar vi att du söker till oss och förstärker vårt härliga team! Vår kultur präglas av öppenhet och prestigelöshet, där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans.

HR-enheten är en centraliserad organisation som nu tillhör Serviceförvaltningen. Det innebär att alla HR-konsulter och HR-administratörer som tidigare tillhört kommunens olika förvaltningar nu jobbar tätt tillsammans. En av våra kollegor kommer nu vara föräldraledig under 2023 och vi söker nu en vikarie.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör ger du stöd och rådgivning i övergripande personalfrågor via telefon och mail i vår funktion HR-direkt. De frågor som kommer in till HR-direkt sträcker sig över hela HR-spannet. Syftet med supportfunktionen är att skapa större tillgänglighet och utgöra ett komplement till det verksamhetsnära HR-stödet.

Andra uppgifter som ingår är att:
- Informera och vägleda i frågor som rör arbetsmiljö, lön, förmåner, arbetstid m.m. (lagar, avtal policys och riktlinjer)
- Ta fram företrädeslistor och genomföra övrig LAS-administration
- Administrera on- och offboardingprocessen
- Ta fram allmänna handlingar (ex. lönelista, statistik, rapporter)
- Ta emot och hantera sjukanmälningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med service och support. Du har med fördel en godkänd högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom HR eller liknande. Då du navigerar i flera olika system är det en självklarhet att du är van att använda IT i ditt arbete.

Vi ser positivt på om du tidigare har jobbat brett med HR administration alternativt arbetat operativt med generella HR frågor, gärna från offentlig sektor. Det är också plus om du har goda kunskaper i arbetsrätt, främst lagen om anställningsskydd.

Att vara lyhörd, tillmötesgående och kommunikativ är viktigt för att lyckas i rollen. Du är också nytänkande och samarbetsvillig. Här får du arbeta både självständigt och i grupp där vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter. Ditt arbetssätt är strukturerat och vi värdesätter att du är utvecklingsinriktad, trygg och modig.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel

Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan

Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg

Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a

Jörgen Axelsson
016- 710 21 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 2 januari 2023

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024