OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en prestigelös lagspelare som vill utvecklas inom HR-området? Gillar du att arbeta administrativt och är noggrann som person? Just nu söker vi en HR-administratör till vår kund i utkanten av Göteborg. Om det kan vara av intresse för dig rekommenderar vi att läsa vidare och ansöka redan idag!
Om tjänsten
• Du arbetar i huvudsak med administration och att assistera HR- och Förhandlingschefen i det dagliga HR-arbetet.
• Du kommer att arbeta mycket i våra olika system och register med att sammanställa och uppdatera personaldata i olika former.
• Du handlägger och administrerar aktiviteter i processer kopplat till exempelvis; anställning (onboarding) avslut (offboarding) och utbildning.
• Du agerar även administrativt stöd till företagets chefer genom att tillhandahålla information från HR och hjälpa till med praktiska saker i t.ex. rekryterings- och arbetsmiljöarbetet.
Vi söker dig som kan börja omgående och 9 månader framöver, det finns möjlighet att det blir förlängt. Du kommer att få en anställning hos Adecco men arbeta hos vår kund. Arbetet sker från företagets kontor i Kungälv, arbetstider 07.00 – 16.00.
Om dig
För att trivas med arbetet är det viktigt att ha god kommunikativ förmåga, digital kompetens samt organisatoriska färdigheter. Som person är du ansvarstagande, självständig, effektiv och flexibel. För att lyckas i rollen är det också fördelaktigt om du är lyhörd, samarbetsvillig och strukturerad.
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av Personal och/eller Löneadministration
Har kunskaper inom Excel, Word och övriga officepaketet
Meriterande:
Bra på att räkna, t.ex. FTE, Headcount, Sjukfrånvaro etc
Bra på att skriva; uppdatera policyer, riktlinjer, annonsmallar etc.
Erfarenhet av att arbeta i/med lönesystem (De har inget HR-system i dagsläget utan tar personaldata från lönesystemet)
Utbildning inom HR eller Lön
Om Adecco
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden, med reservation för semestertider. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag. Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom via elsa.tidblom@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
HR-assistent, administration, HR-administration, rekryteringsadmin, admin, HR-partner, HR-konsult, HR-administratör, HR-admin, Göteborg, Kungälv, Uddevalla, Trollhättan, Hisingen
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147