HR-administratör till verksamhet utanför Vimmerby

HR-administratör till verksamhet utanför Vimmerby

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som HR-administratör kommer du främst arbeta med de administrativa delarna inom företagets olika HR-processer till exempel rekrytering, personal- och löneadministration. Ditt uppdrag innebär att vara en supportfunktion till företagets medarbetare och chefer kopplat till HR-administrativa frågor. Du kommer dessutom få driva ett mindre digitaliseringsprojekt. Vi söker dig som trivs i en supportande och administrativ roll, där du ges goda chanser till utveckling. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start i mars via Unik Resurs. Som HR-administratör kommer du i övrigt arbeta med att:
- Hantera personalinformation kring till exempel nyanställningar, anställningsförändringar och avslut i bolagets personalsystem.
- Stötta anställda och chefer gällande frågor som rör bland annat lön, tidredovisning, reseräkningar etc.
- Stötta HR-chef med underlag och rapporter.
- Uppdatera och förbättra rutiner och arbetssätt kring HR-administration och lönehantering.
- Stöd till chefer i diverse HR-relaterade frågor och rekrytering.
- Hantera statistik och rapporter från HR.

Din profil

Som person är du självgående och van vid att ta egna initiativ. Du gillar att arbeta administrativt och serviceinriktat. I rollen kommer du att ha många olika kontaktytor på olika nivåer i organisationen och det är därför viktigt att du har en god social och kommunikativ förmåga. Vidare är du en ansvarstagande person som är noggrann och har förmågan att planera, prioritera och strukturera ditt arbete. Du kommer stundtals att arbeta i ett högt tempo med arbetsuppgifter som har en tydlig deadline. Vi söker därför dig som kan hantera flera parallella uppgifter som kräver ditt fulla fokus. För att lyckas i roller ser vi att du även har:
- Akademisk examen inom HR eller beteendevetenskap eller motsvarande arbetserfarenhet.
- Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en HR- och administrativ roll.
- Kunskap inom HR-frågor och rekrytering.
- God systemvana.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikrsurs.se eller på 073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


28 september 2024

HR-assistent

26 september 2024

24 september 2024