OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Nu behöver vi en HR-administratör till ett längre uppdrag hos en av våra kunder i Uppsala.Uppdraget startar i januari.Dina arbetsuppgifter Som HR-administratör kommer du att vara HR-avdelningen behjälplig med: - Publicera annonser och återkoppla till kandidater.- Skriva anställningskontrakt.- Uppdatera uppgifter i databasen.- Skapa och uppdatera anställdas personalfiler i enlighet med sekretesspolicy.- Vara HR-avdelningen behjälplig vid övriga administrativa och HR-relaterade uppgifter som kan uppstå.Vem söker vi?Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande och erfarenhet av HR-processer.Du har goda kunskaper i Excel, Word och Oracle.Du är serviceinriktad ut i fingerspetsarna och har ett stort kundfokus.Du har förmågan att förstå kundens behov och har en stark vilja att uppnå det!Eftersom du kommer ha olika processer igång är det viktigt att du kan prioritera och slutföra det du har påbörjat.Du är prestigelös och kan hjälpa till där det behövs.Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco, och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag.Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.Är du intresserad?Ansökan ska vara inne senast 7/1.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.