OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2022/037648
Vill du vara med och forma ett tryggt HR i framkant på en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som har som vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då är jobbet som HR-administratör hos oss något för dig.
Ditt nya arbete
På HR-avdelningen arbetar vi med strategiskt, operativt och administrativt HR-arbete. Din roll ger administrativt stöd och service inom några av de områden som avdelningen ansvarar för; främst rekrytering, lön och förmåner, arbetsrätt och avtalsfrågor samt utvecklingsfrågor. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara HR-administrativa arbetsuppgifter brett som bl.a.:
• rekryteringsadministration såsom arbete i vårt digitala rekryteringsverktyg
skriva beslut, diarieföra och arkivera
• utbildningsadministration
• svara på allmänhetens HR-relaterade frågor samt hantera utlämnandeärenden som inkommer till HR-avdelningen.
• ersätta GD-sekreteraren vid ledighet
• boka möten, föra minnesanteckningar och protokoll, sammanställa underlag och presentationer
• stötta kollegorna med HR-administration i HR-processer
• tillsammans med dina kollegor utvecklar du kontinuerligt arbetssätt och processer på avdelningen
Dina blivande kollegor är 15 engagerade människor med blandade åldrar, bakgrund och en stor bredd av kompetenser vilket tillsammans bidrar till ständigt lärande och utveckling. Vi har en vänlig och hjälpsam kultur på avdelningen och vi lägger stor vikt vid att alla ska känna sig delaktiga och kunna vara med och påverka.
Enheten leds av Sara och för henne är det viktigt att du får känna dig kompetent, får en stor tillit och frihet i ditt arbete och får känna en samhörighet med kollegorna. Saras jobb är att frigöra din handlingskraft så du tillsammans med andra kan bidra till Arbetsmiljöverkets viktiga uppdrag på ett hållbart sätt. Prestigelöshet och att få ha roligt tillsammans tycker Sara också är viktigt för att man ska trivas och prestera på jobbet.
Vi söker dig som har
• minst treårig gymnasieutbildning eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• erfarenhet av arbete med HR administration
• förmåga att formulera dig väl på svenska i tal och skrift
• god datorvana och mycket god erfarenhet av Office-paketets alla delar
• erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem, exempelvis Public
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga. För dig är ett gott samarbete viktigt i din vardag. Att ha ett serviceinriktat sätt att arbeta, att vara noggrann och strukturerat är för dig en självklarhet. Du är trygg i dig själv och har en god förmåga att lyssna och även med integritet föra fram dina åsikter.
Det är meriterande om du har:
• eftergymnasial HR-utbildning/kurs såsom exempelvis KY-utbildning
• erfarenhet av att jobba med HR administration inom staten
• erfarenhet av rollen som sekreterare eller assistent till Generaldirektör eller motsvarande
Mer information om anställning och din ansökan
Anställningen är en visstidsanställning, 1 år, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna. Vi har individuell lönesättning. Vi önskar en snabb tillsättning och gör löpande urval under ansökningstiden. Intervjuer sker v. 34 och v.36.
Bifoga gärna din CV och svara på våra urvalsfrågor när du registrerar din ansökan. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Vår rekryteringsprocess grundar sig på kompetens och vi kommer därför att använda oss av en så kallad kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra processen.
Vårt erbjudande till dig
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Du kommer att arbeta hos en seriös, trygg och stabil arbetsgivare. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. För oss är det viktigt med en hållbar arbetsmiljö. Därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Möjlighet till förtroendearbetstid erbjuds i denna roll.
Mer om oss och våra förmåner finner du på www.av.se
Om du har frågor
Kontakta gärna enhetschef HR Sara Lodin (v.29-v.30). Facklig företrädare är Stefan Lennartsson, Saco, Marita Jonsson, ST och Jenny Bengtsson, Seko. Samtliga nås på telefon 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2022
Ansök genom att klicka på länken nedan.
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 700 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige. Vårt huvudkontor finns i Solna