HR administratör/assistent

HR administratör/assistent

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din HR-karriär? Känner du att vi vill bredda din erfarenhet av HR-arbete? Vår kund behöver förstärkning till deras HR-avdelning under ca ett år med start 15 februari. Om du känner att du vill utvecklas inom HR så kan detta vara en riktigt fin möjlighet för dig. Eftersom vi intervjuar kandidater löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök redan idag!

Om tjänsten
Nu söker vi efter någon som kan vara ett stöd i HR-processerna och jobba med processer internationellt. Utöver Sverige kommer du bland annat jobba med Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men även andra länder. Du kommer alltså att vara mitt i en spännande internationell och mångkulturell miljö!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera tidrapporteringssystem, Flex, och ta fram underlag inför lönekörning
• Stöd till payroll team i samband med lönekörningar
• Hantera förmånsportal Benify och ta fram uppgifter för löneavdrag, uppdatera information mm.
• Ansvara för ”onboarding” av nyanställda genom att dels uppdatera i olika verktyg, beställa telefon, it-utrustning mm och dels informera nyanställda om regler kring tidregistrering, övertid, restid osv.
• Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor
• Kontakt med Företagshälsovård och uppdatera portal med personaldata
• Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter


Vem är du?
• Minst avslutad gymnasieutbildning
• God data- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Gärna erfarenhet att arbeta inom HR eller HR-Shared Service med liknande arbetsuppgifter
• Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information: detta är ett konsultuppdrag via Poolia men du kommer att jobba dedikerat ute hos kund. Tjänsten omfattning är heltid och du kommer tillhöra kontoret i Solna. Tjänsten förväntas pågå ca 1 år med goda chanser till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024