OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej!
Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Är du serviceinriktad och gillar att arbeta i team? Vill du vara en del av en mångkulturell internationell miljö? Är du bekväm med HR-relaterat arbete? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi på Clockwork söker nu en HR-Administratör/Assistent på heltid till vår kund i Solna, ett globalt företag.
Tjänsten är en visstidsanställning med start 2022-02-15 och pågår till 2023-02-14
I din roll kommer du stötta HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet kommer främst att innefatta samarbete med HR- och löneteam placerade i Danmark, men även andra länder.
Arbetsuppgifter som förekommer:
• Hantering av tidrapporteringssystem, Flex, och framtagning av underlag inför lönekörning.
• Stöd till payroll team i samband med lönekörningar.
• Hantering av förmånsportal Benify och framtagande av uppgifter för löneavdrag, uppdatering av information mm.
• Ansvar för ”onboarding” av nyanställda genom att dels uppdatera i olika verktyg, beställa telefon, it-utrustning mm och dels informera nyanställda om regler kring tidregistrering, övertid, restid o.d.
• Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor.
• Kontakt med Företagshälsovård och uppdatera portal med personaldata.
• Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter.
Din profil
Till vår kund i Solna söker vi nu en HR-Administratör/Assistent och vi tror att du som söker har erfarenhet av att arbeta inom HR eller HR-Shared Service med liknande arbetsuppgifter. Du som söker har även god data- och systemvana.
Som person har du vana av att arbeta självständigt samtidigt som du är proaktiv och serviceminded. Vi ser även att din svenska och engelska är god både i tal och skrift.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Axel Elveljung via mejl: axel.elveljung@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 12. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.